Към съдържанието

Снимка

УАЗ или Мерцедес Г


  • Please log in to reply
113 отговора в тази тема

Анкета: УАЗ или Мерцедес Г (16 потребител(и) са гласували)

УАЗ или Мерцедес Г

  1. УАЗ (40 глас(а) [48.78%])

    Процент гласували: 48.78%

  2. Мерцедес Г (42 глас(а) [51.22%])

    Процент гласували: 51.22%

Глас Гостите не могат да гласуват

#1 Pursie

Pursie
  • Ловец
  • 71 Мнения:
  • Оръжие:Uaz Hunter & VelSatis

Публикувано 17 март 2008 - 13:47

Te си правят такива базици защото знаят че по добра машина за в гората няма за тези пари, но не си го признават :)


Въпрос на вкус.

Аз си карам Уаза вече три години и съм си доволен. Вярно доста по своенравен е, на пък не ме е оставял в гората.
Я споделете колко струва мигача на Г-то, защото на УАза е 0,82 лева с ДДС :(
Или колко струва мостовете. Но това е друга и дълга тема. Ако Г-то беше върха, защо всички му сменяте двигателите.

Абе вярно е че Уаза друса и е некомфортен, ама в калта комфорта не ми трябва.

Но пак казвам аз съм от пристрастните.

Този пост е редактиран от marinhaker: 09 април 2008 - 09:21


#2 NEMESIS

NEMESIS

    Запален ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 1159 Мнения:

Публикувано 17 март 2008 - 20:32

Дай историйката за Г-то.

Какво да ти кажа за Г-то-сега не ми се рови а още по малко пък ми се съчиняват щуротий.Само мога да кажа това че след всяко състезание първи са вдигнати на крик за ремонт Г класите-защо е така-ще кажеш ти :) понеже ти караш такова возило :( Освен това всички с Г-та постоянно обсъждат какви двигатели да сложат на Г-тата.Защо са Ви господа други двигатели-нали е много добро Г-то?И двигател от маневрен локомотив да сложите си е все същата работа B) Частите са му достатъчно скъпи и се чака бая време докато се доставят и появят.Докато за УАЗ-а има части в всеки селски магазин :p :)

Този пост е редактиран от NEMESIS: 17 март 2008 - 20:33


#3 нива

нива
  • Ловец
  • 161 Мнения:
  • Име:МИЛЕВ
  • Оръжие:ЛАДА НИВА 1600

Публикувано 17 март 2008 - 22:41

Аз не се бъзикам, просто цитирах един потребител от НаЛов.ком. Извинявам се ако съм засегнал някого :)

щом си цитирал друг ти е простено.иначе бях приготвил пушката :(

#4 GELEND

GELEND
  • Ловец
  • 298 Мнения:
  • Оръжие:G-klasse

Публикувано 17 март 2008 - 23:16

Защо темата се превръща в сравнение между Г-класа и УАЗ? Сравнението е повече от неуместно-двете машини следват съвсем различна философия , предназначени са за различни пазари и цели. И аз съм на мнение, че цитирания разказ е силно хиперболизиран и не съм съгласен с написаното, но нека не изопачаваме фактите. Достатъчно е да се погледне окачването на двата джипа- пружинното на Г-то и ресорното на УАЗ, многобройните варианти на Г-класата срещу единствения вариант на УАЗ 469, моторната гама на УАЗ с единствения бензинов двигател и на Г460/461 с повече от 10 бензина и дизели... А не се ли сменят масово двигателите на УАЗ с такива от Мерцедес 123 240Д, 300Д, Волговия 2,4 и т.н., не се ли присажда масово серво от МБ123 и БМВ, както и дискови спирачки от Газела? При УАЗ обаче смяната на двигател е заради ниската надеждност и разхода на оригиналния бензинов, докато двигател на Г-класа се сменя с цел още по-голяма проходимост, но не и заради икономия на гориво или трошене. Резервните части са евтини, както и на всички съветски автомобили, но това е заради огромния обем произведени по съветско време и ниското им качество. Дали са толкова евтини и частите за дизела Андория? Текезесарката е символ на ужасна возия и добра проходимост, докато Г-то съчетава успешно и двете. Карал съм УАЗ, всеки ден карам Г и от опит знам, че сравнение между двете е невъзможно и ненужно.

#5 NEMESIS

NEMESIS

    Запален ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 1159 Мнения:

Публикувано 17 март 2008 - 23:58

Защо темата се превръща в сравнение между Г-класа и УАЗ? Сравнението е повече от неуместно-двете машини следват съвсем различна философия , предназначени са за различни пазари и цели. И аз съм на мнение, че цитирания разказ е силно хиперболизиран и не съм съгласен с написаното, но нека не изопачаваме фактите. Достатъчно е да се погледне окачването на двата джипа- пружинното на Г-то и ресорното на УАЗ, многобройните варианти на Г-класата срещу единствения вариант на УАЗ 469, моторната гама на УАЗ с единствения бензинов двигател и на Г460/461 с повече от 10 бензина и дизели... А не се ли сменят масово двигателите на УАЗ с такива от Мерцедес 123 240Д, 300Д, Волговия 2,4 и т.н., не се ли присажда масово серво от МБ123 и БМВ, както и дискови спирачки от Газела? При УАЗ обаче смяната на двигател е заради ниската надеждност и разхода на оригиналния бензинов, докато двигател на Г-класа се сменя с цел още по-голяма проходимост, но не и заради икономия на гориво или трошене. Резервните части са евтини, както и на всички съветски автомобили, но това е заради огромния обем произведени по съветско време и ниското им качество. Дали са толкова евтини и частите за дизела Андория? Текезесарката е символ на ужасна возия и добра проходимост, докато Г-то съчетава успешно и двете. Карал съм УАЗ, всеки ден карам Г и от опит знам, че сравнение между двете е невъзможно и ненужно.

Ами защо де,защо се превръща в спор?Защото се пишат неверни неща-затова!Какво да му се гледа окачването на двата джипа?И защо си мислиш че няма сериен УАЗ на пружини?Това че ти не си виждал или не знаеш че има такъв-не значи че не съществува!Многоброините вариянти на Г класата- срещу също толкова многобройните вариянти на УАЗ-мноооого модели-някой стари-някой нови и дори непознати у нас като верижния Уаз например :( Кой масово сменя двигателите на Уаз с двигател от Мерцедес?Някой който иска да икономиса 5 лева от гориво и като качи 100 и повече килограма на предницата на Уаз-а се чуди защо кълве муцуната и няма проходимоста която трябва да има B) Също така разните хора дето не им се дават 2 лева за нищо слагат Мерцедесова хидравлика на УАЗ-а защото я взимат от моргите.Иначе си има и оригинална такава Руска-ама струва например някакви също дребни суми но не им се дава.А на Андория двигатела са почти на същата цена частите-може да си сигурен в това-ако не вярваш-питай в магазина и ще се убедиш :p Г класата не знам колко съчетава успешно и двете като добра прогходимост и добра возия-ама много хора не са на това мнение.Щото дискотечния тунинг и лъскават боя нямат четсо нищо общо с проходимоста :) А на Г-тата се сменя двигатела поради безброй причини-понеже има градски легенди че по мощният двигател е по проходим-което разбира се не е така.И в крайния север Руснаците нито един от тях не кара Г-не защото нямат пари-там по нефтодобива за тях това са жълти стотинки които струва едно Г-ако ще и последен модел да е-не го карат просто защото не може да живее при онези условия :( Така че моля недейте да засягате темата кой какво кара,колко е проходимо и дали е чупливо и колко струва-защото се превръщаме в кварталната кръчма.Всеки си има вкус и разбирания.И моля недейте да си мислите че ние УАЗ-аджийте нямаме пари или смелост да си купиме Г класа-при положение че едно Г може да се намери за 10-15 хиляди добро/не тунинговано/а с малко късмет и по евтно.Просто аз,както и други сме преценили че ни е необходим УАЗ!Пак подчертавам-аз нямам никакви спортни или състезателни амбиций,нямам комплекси за избиване-на мен просто ми харесва УАЗ-а и затова си го карам :) ;) без да ме интересува кой какво ще каже като ме види на пътя и какво ще мисли!
ТЕМАТА ЛЕКО ОТИВА КЪМ ЗАЯЖДАНЕ И ЗАРАДИ ТОВА Я ЗАКЛЮЧВАМ ЗАЩОТО ЩЕ СЕ СТИГНЕ ДО ПИСАНЕ НА НЕНУЖНИ НЕЩА
П.П.:Интересно тези от условията доло на снимката защо ли не са с Г класа-все пак тя съчетава най добрите всъдеходни качества :)

Този пост е редактиран от NEMESIS: 18 март 2008 - 00:03


#6 Иван Тодоров

Иван Тодоров

    Ловец

  • Администратор
  • 2661 Мнения:
  • Име:kernel
  • Оръжие:Guerini Tempio 12к, Blaser R93 .308win, Browning Long Trac 30-06, H&K P33 9x19
  • МПС:Г300ТД 96'
  • Град:Варна

Публикувано 18 март 2008 - 00:07

ТЕМАТА ЛЕКО ОТИВА КЪМ ЗАЯЖДАНЕ И ЗАРАДИ ТОВА Я ЗАКЛЮЧВАМ ЗАЩОТО ЩЕ СЕ СТИГНЕ ДО ПИСАНЕ НА НЕНУЖНИ НЕЩА


В спора се ражда истината, затова и отключвам темата на моя отговорност, без да взимам страна в спора.. въпреки че се досещате каква е :)

#7 NEMESIS

NEMESIS

    Запален ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 1159 Мнения:

Публикувано 18 март 2008 - 00:26

Кой каза и как доказа че мощният двигател който всеки слага на Г калсата е по проходим и по надежден?как го доказахте това ми е много интересно?


Вот как бы народу объяснить, что у вездеходов и обвешанных джипов - разные задачи.
Да, можно удельную энергетику поднять. Лужу перелетишь. А торфянник с окнами, километров 20? Только по баллистической. Один раз понятное дело. Т.е. машину нужно ползать научить. Нахрапом не везде проскочишь.
Дальше, вездеход - значит плавать. Иначе до первого серьезного ручья. _Везде_, уже не получается.
Застрял, поломался в России. В самом гиблом месте. Аж 10 км до ближайшей деревни. А там где вездеходы ползают - 300, а то и 500 (снаряга, жратва - килограммы).
Значит надежность должна быть другой и обеспеченной. В т.ч. и запчастями с собой (опять килограммы).
С заправками в тундре напряг некоторый. Вот болота есть, а заправок - почему-то нету. Значит автономность, значит горючку с собой (еще килограммы).
Способ движения, уже говорил. Копать - бесперспективно. Просто утонешь. Надо по поверхности, чтоб проваливаться не глубже брюха и при этом уверенно ползти.

Вот и получается водомерка. Удельное 0,2 - уже не взлетит. Хотя бы 0,1. Поставь пятилитровый двигатель, посчитай раму, мосты, колеса - будет 0,5. Добавь горючки на 500 км - водила уже пешком.

Еще не все. Как не облегчай, горки никуда не денутся. Причем и тут с разгону не получится. Заасфальтировать забыли. Валуны, буераки...
Для джипов - потолок 25 градусов (ежели ползком). А горка 40, смотреть страшно (для сравнения в метро 30). Однако, тяга нужна. И сцепление с грунтом. А для последнего - весу бы побольше, иначе буксует. А вес даешь - тонет зараза.
Вот когда все это совместить получается - выходит вездеход. Т.е. аппарат, задача которого, просто доехать. Без понтов, рычания, рытья траншей и т.д. Потихоньку, но уверенно по азиумуту. И далеко. Если при этом еще и скорость на нормальных участках получается, совсем хорошо.

За домашно да научите какво значи сцепна мощност и какво тягова и тогава ще стигнем да си говорим до всъдеходната техника. :) :(

Този пост е редактиран от NEMESIS: 18 март 2008 - 00:29


#8 GELEND

GELEND
  • Ловец
  • 298 Мнения:
  • Оръжие:G-klasse

Публикувано 18 март 2008 - 01:02

Щом не желаеш да се пишат неверни неща, да напишем малко истини :) :
1.Г-класа за 10-15К лева=УАЗ за 2000лв. Не знам дали си бил по автокъщите да гледаш такива Г-класи, за да видиш, че са или със свалени блокажи, изпочупена ходова част, или тотално изгнили и напудрени от автоджамбазите. Мобиле.бг не е критерий за цената на едно возило
2.В Русия не били карали Г-класи??? Защо ли тогава най-изчерпателните сайтове за този джип са именно руски?
3.Надали Г460/461 става за пред дискотеката. Виж, 463 става, обаче при него проходимостта в никакъв случай не страда от това, дори напротив- с 3 блокажа и 250-300к.с. това е най-проходимият луксозен всъдеход.
4.УАЗ на пружини и с вериги може и да има, но тук говорим за серийния вариант, който се предлага на пазара, а при 469 е само 5врати, мек или твърд таван.
5.Части за Андория надали има "във всеки селски магазин"-това ми бе мисълта
Мога да продължавам още, но надали има смисъл. Не мисля, че в България има човек, който да е пред дилемата какво да си купя-Г-класа или УАЗ. Никой човек не би взел Г460/461 за да избива комплекси. За 10-15к има къде-къде по-гъзарски и комплексарски машини, а не спартанската Г-класа. За пред дискотеката имам Х5 , Г-то ми е само за гората и никъде другаде. Не съм фен на виртуални спорове, никога не бих и казал, че УАЗ се купува от немотия. Явно с писанията си по темата засягам на лична основа някой, а не е такава целта ми. Не говори добре обаче това да напишеш какво мислиш и да заключваш темата. Снимката(на мен ми прилича повече на рисунка :() така и не разбрах какво значи, но няма значение. От мое име смятам темата за изчерпана. Край на безсмислените сравнения и сеира.
Лека нощ
  • t.n.t. харесва това мнение.

#9 Росен Генов

Росен Генов

    Ловен водач

  • Администратор
  • 4590 Мнения:
  • Име:Росен
  • Оръжие:Късо, дълго и нарезно
  • Куче:Английски пойнтери
  • МПС:4X4
  • Град:Плевен
  • ЛРД:НЛРС-СЛРБ
  • Skype:mirkombg

Публикувано 18 март 2008 - 13:06

Щом не желаеш да се пишат неверни неща, да напишем малко истини :) :
1.Г-класа за 10-15К лева=УАЗ за 2000лв. Не знам дали си бил по автокъщите да гледаш такива Г-класи, за да видиш, че са или със свалени блокажи, изпочупена ходова част, или тотално изгнили и напудрени от автоджамбазите. Мобиле.бг не е критерий за цената на едно возило
2.В Русия не били карали Г-класи??? Защо ли тогава най-изчерпателните сайтове за този джип са именно руски?
3.Надали Г460/461 става за пред дискотеката. Виж, 463 става, обаче при него проходимостта в никакъв случай не страда от това, дори напротив- с 3 блокажа и 250-300к.с. това е най-проходимият луксозен всъдеход.
4.УАЗ на пружини и с вериги може и да има, но тук говорим за серийния вариант, който се предлага на пазара, а при 469 е само 5врати, мек или твърд таван.
5.Части за Андория надали има "във всеки селски магазин"-това ми бе мисълта
Мога да продължавам още, но надали има смисъл. Не мисля, че в България има човек, който да е пред дилемата какво да си купя-Г-класа или УАЗ. Никой човек не би взел Г460/461 за да избива комплекси. За 10-15к има къде-къде по-гъзарски и комплексарски машини, а не спартанската Г-класа. За пред дискотеката имам Х5 , Г-то ми е само за гората и никъде другаде. Не съм фен на виртуални спорове, никога не бих и казал, че УАЗ се купува от немотия. Явно с писанията си по темата засягам на лична основа някой, а не е такава целта ми. Не говори добре обаче това да напишеш какво мислиш и да заключваш темата. Снимката(на мен ми прилича повече на рисунка B)) така и не разбрах какво значи, но няма значение. От мое име смятам темата за изчерпана. Край на безсмислените сравнения и сеира.
Лека нощ

Поздравления за коментара :p Няма какво да допълня...все пак и аз съм пристрастен... :(

#10 Guest_St-T_*

Guest_St-T_*
  • Турист

Публикувано 18 март 2008 - 13:19

Като собственик на двата автомобила мога само да кажа че и двата си имат своите предимства.Аз в момента невиждам спор кой е по-добър и кой има повече предимства а виждам само че всеки дърпа чергата към своя джип и никой не еказал моят има следните + и -.Се пак незабавяите че няма нищо вечно

#11 Pursie

Pursie
  • Ловец
  • 71 Мнения:
  • Оръжие:Uaz Hunter & VelSatis

Публикувано 18 март 2008 - 17:47

Защо темата се превръща в сравнение между Г-класа и УАЗ? Сравнението е повече от неуместно-двете машини следват съвсем различна философия , предназначени са за различни пазари и цели. И аз съм на мнение, че цитирания разказ е силно хиперболизиран и не съм съгласен с написаното, но нека не изопачаваме фактите. Достатъчно е да се погледне окачването на двата джипа- пружинното на Г-то и ресорното на УАЗ, многобройните варианти на Г-класата срещу единствения вариант на УАЗ 469, моторната гама на УАЗ с единствения бензинов двигател и на Г460/461 с повече от 10 бензина и дизели... А не се ли сменят масово двигателите на УАЗ с такива от Мерцедес 123 240Д, 300Д, Волговия 2,4 и т.н., не се ли присажда масово серво от МБ123 и БМВ, както и дискови спирачки от Газела? При УАЗ обаче смяната на двигател е заради ниската надеждност и разхода на оригиналния бензинов, докато двигател на Г-класа се сменя с цел още по-голяма проходимост, но не и заради икономия на гориво или трошене. Резервните части са евтини, както и на всички съветски автомобили, но това е заради огромния обем произведени по съветско време и ниското им качество. Дали са толкова евтини и частите за дизела Андория? Текезесарката е символ на ужасна возия и добра проходимост, докато Г-то съчетава успешно и двете. Карал съм УАЗ, всеки ден карам Г и от опит знам, че сравнение между двете е невъзможно и ненужно.


Моят Уаз е фабрично с пружини и с 2.7 безнин с два вала и променливо газоразпределение ( 150 к.с.) с два блокажа. ( познайте защо няма три).
Предлага се с мек и трърд таван, дълга база. Да не говорим, че има и нови Уазки, не само по 2000 от армията.
Аз части от морга не купувам. Няма нужда . Новите са доста по евтини.
Наистина не може да става дума са сравнение на двата джипа в отношение цена. Както и по тегло. Няма по жалка гледка от затънало Г в мочурище, защото горкото тежи 2,5 т срещу 1,7 на Уаза.
Като комфорт обаче Г-то води със светлинни години напред. Но още не съм видял Г-500 АМГ в гората. То само боята му струва колкото моя Уаз.
Сравняваме не сравними неща. Който иска кара Уаз, които иска кара Г.
Питайте Кернела колко му излезе да направи неговото бижу за гората. А сега питайте мен.
Разликата е няколко Уаза :)
Но всичко е въпрос на вкус.
  • t.n.t. харесва това мнение.

#12 nikikata

nikikata
  • Ловец
  • 234 Мнения:
  • Име:nikolai milev
  • Оръжие:pu6ka manlihera
  • Куче:gon4e

Публикувано 18 март 2008 - 18:38

За мен УАЗ-а си е ма6ина за балкана!Г-то не е за балкана!Като знае6 4е си дал 7000 лв за Г-то и да го вкара6 в гората да го поужили6 малко и после да си каже6 колегите от форома бяха прави трябва6е да взема УАЗ!Така 4е няма какво да се говори 4е Г-то е по добро от УАЗ-а!Може да е по ново и по икономи4но но просто УАЗ-за няма равен в гората!!! :( :)

#13 GELEND

GELEND
  • Ловец
  • 298 Мнения:
  • Оръжие:G-klasse

Публикувано 18 март 2008 - 18:48

Моят Уаз е фабрично с пружини и с 2.7 безнин с два вала и променливо газоразпределение ( 150 к.с.) с два блокажа. ( познайте защо няма три).
Предлага се с мек и трърд таван, дълга база. Да не говорим, че има и нови Уазки, не само по 2000 от армията.
Аз части от морга не купувам. Няма нужда . Новите са доста по евтини.
Наистина не може да става дума са сравнение на двата джипа в отношение цена. Както и по тегло. Няма по жалка гледка от затънало Г в мочурище, защото горкото тежи 2,5 т срещу 1,7 на Уаза.
Като комфорт обаче Г-то води със светлинни години напред. Но още не съм видял Г-500 АМГ в гората. То само боята му струва колкото моя Уаз.
Сравняваме не сравними неща. Който иска кара Уаз, които иска кара Г.
Питайте Кернела колко му излезе да направи неговото бижу за гората. А сега питайте мен.
Разликата е няколко Уаза :)
Но всичко е въпрос на вкус.

Прав си, но аз визирам УАЗ 469, а не нов Хънтър или Патриот.Сравнението между нов джип и 20 годишно Г с незнаен брой собственици не е уместно. Дълга база 280ГЕ със стандартни гуми по талон е под 2100кг. С големи гуми, тунинг окачване и лебедка идва 2,5тона. Хънтър с такива подобрения ще е доста над 1700кг. А щом хората дават 15-20К за 20-годишно Г, значи има причина. Всеки кара това, което му харесва.

#14 NEMESIS

NEMESIS

    Запален ловец

  • Ловец
  • PipPipPipPipPip
  • 1159 Мнения:

Публикувано 18 март 2008 - 18:59

Нещо никой не отговори какво е сцепна мощност и какво е тягова?Като се отговори правилно на това ще стигнем и до всъдеходната техника :(
Ще си позоволя да цитирам един от конструкторите на всъдеходна техника.Техника която се е доказала в времето.Понеже не ми се превежда-който истински се интересува от всъдеходи-ще си го преведе и разчете!

Для _проходимости_, мощность (удельная энерговооруженность) - безусловно решающий фактор.
По воде на глиссаде, ручей, болотце - методом осушения (путем разбрызгивания оного). Даже сквозь скалу можно (если не сильно толстая). Спорить с очевидными фактами - бессмысленно.

С _везде_ходностью, дело сложнее. Препятствия разные, длинна разная, их много, расстояния большие. А самое неприятное - подходы к препятствию, почему-то заасфальтировать забыли. Валуны метровые, кочки, кусты и прочее безобразие.

Вездеходность - не сводится к преодолению одного препятствия. Это комплекс, который должен обеспечить прохождение машины из точки 1 в точку 2 (дорог между точками разумеется нет).

Если обеспечено, начинают сравнивать как прошел, за какие деньги, время, трудозатраты и т.д.

Если вместо прохождения маршрута - раппорт о доблестном преодолении одного типа препятствия, в определенных условиях, это еще не вездеход.

Глиссада - мысль хорошая. Даже утюг может (если разогнать).
Особенно ценно, когда на одном берегу - кусты стеной, на метровом кочкарнике, на другой - уклон в 30 градусов с полуметровыми валунами.

Ручей разбрызгать - тоже мысль интересная. Когда один берег болото (волнами) метров 200, а другой - обрыв.

Особенно ценна энерговооруженность на серьезном болоте. С окнами (бездонными). Километров двадцать. Тут, главное разогнаться хорошо. Чтоб засадить поглубже (проблемы вообще нужно кардинально решать).

Дальше, думаю продолжать смысла нет.

Пожалуй всего один пример (более-менее привычный).
Обычная (асфальтовая) дорога, зима, куча снежных заносов. Сто км от людей. Движение, довольно оживленное (одна машина в неделю).
Очень не хочется ночевать в машине

Есть две тактики.
1. Можно с разгона, может проскочишь (а может нет). 300 лошадей, тут самое то.
2. Можно потихоньку, накатом, чтоб назад гарантировано. 15 лошадей - за глаза


По въпроса за големите двигатели към които се стреми всеки да монтира-господа,едно е да се спечели една тенекиена купа-друго е да се направи,създаде построи всъдеход който да си изпълнява функцийте.При този род техника се гледа-РЕМОНТНОПРИГОДНОСТ,РАЗХОД,ТЕГЛО НА МАШИНАТА,ТЕГЛО НА ДВИГАТЕЛА,ЖИВУЧЕСТ НА АГРЕГАТИТЕ КАТО КУТИЙ,ДИФОВЕ И Т.Н.Нещо доста бъркаме понятията ми се струва.Аз да вярвам на някой който кара джип събота и неделя по разходки и чат-пат по някое състезание от по 100-200 километра или да вярвам на хората които разчитат на всъдехода като средство за оцеляване?И на хора които изминават стотици километри през блата и за които това е начин на живот?На кого да се вярва последно?Помислете малко и тогава да говорим B)
И така-да дойдем пак на мощните двигатели-ето какво казват специалистите в тази област:

300 лошадей:
1. Тяга на высоких скоростях. На бездорожье - неактуально. Разгоняться дорога не позволяет.
2. Расход топлива (дело даже не в деньгах, а в весе, объеме, автономности).
3. Растет вес двигателя, моменты. Значит вес рамы, трансмиссии, подвески. Чтоб не утонуло - нужно увеличивать площадь опоры движителя, что неизбежно приводит к росту момента инерции, значит опять, тяжелее трансмиссия, подвеска, рама.
Упрощенно, движок считают так. Масса - известна, теперь прикидываем, сколько квт понадобится, чтобы на уклон 100% ползти со скоростью 5 км/ч.

Некоторые цифры, факты.
Средняя скорость вездеходов - 12-15 км/ч. У тяжелых, _максимальная_ на бездорожье - 15 км/ч. Дальше - ломается подвеска. На хороших участках легкие гусянки идут до 40.

По весу.
Едем на рыбалку. Недалеко. 200 км. Берем легкие гусянки. ГАЗ-71. 800 кг грузоподъемность, 70 квт движок. Считаем:
400 - туда/обратно, 50 там покрутится, 50 заначка. Литр на км. 500 литров горючки. 400 кг.
200 кг металолома - запчасти (торсионы, каток, бортовые, траки...). Без них нельзя. Не вернешься.
100 кг - водила с припасом.
Полезная (паспортная) грузоподъемность - 100 кг! Мопед, блин!
Ставим движок 300 квт. По асфальту было 45 км/ч, теперь 150 можно. Только все равно нельзя. Гусянки порвем, бортовые. Едем 60 вместо 45-ти.
На природе - также ползем (по сложному рельефу). Средняя подрастет, за счет динамики (быстро разгоняемся на коротких, хороших участках) поднимется с 15 до 18. Сильно ускоряться нельзя. Гусянки порвем.
В принципе часа на два быстрее доедем. Это хорошо.
По весу. 800 кг - только горючки. А эти 800 кг - 5 бочек по 200 литров - еще куда-то запихнуть нужно. Люди (включая водилу) - уже пешком. Запчасти (200 кг) уже на горбу. Вообще грустно.

Вот примерно так.

Я еще про надежность не упомянул. Чем больше киловат, тем больше возможностей че-то свернуть, порвать и т.д. Требует особой точности, прочности металоемкости.
Про деньги так же.

Не получается совместить вездеход и скорость. Ни у кого не получается. Поэтому и разделили.
По асфальту - на трале. А в тундре - скорость просто не нужна (рельеф не позволяет).
Вообще, любое конструирование - путь компромиссов. Тришкин кофтан. На голову натянул - ноги змезли.

В вездеходах - два секрета. Опорная и тяговая проходимость. По отдельности - довольно просто. Совместить - сложно.
Несколько слов, по самому проекту. В производстве - всего полтора годика. Мы еще маленькие
Решить все задачи проектирования и производства сразу - нереально. Не хватает ресурсов. Нужна очередность.
Мощность избыточна, достаточно 40 лошадей.
Выбор движка обусловлен доступностью, ремонтнопригодностью, удобством компоновки, охлаждением и т.д.
Отдельная задача - агрегатирование. Движки есть, но к ним нужна трансмиссия, охлаждение и т.д. С подходящей трансмиссией (в идеале вариатор) сложности. Для надежности нужен низкооборотный дизель, а вариаторы начинают работать с 3000 об.
Можно сделать самим, но потеряем, как минимум год. При этом потеряем темп на более актуальных задачах.
Разумеется в перспективных планах, все это есть.

И УАЗ за 2000 лева няма никъде!Ако го има той ще е пред разпадане.Никой няма да си продаде УАЗ-а за 2 бона при положение че 4/четири/нови оригинални Руски гуми за него са 600 лева и дори нагоре :)

Този пост е редактиран от NEMESIS: 18 март 2008 - 19:04


#15 SHAKA

SHAKA
  • Ловец
  • 118 Мнения:
  • Оръжие:иж-12,cz30-06
  • Куче:курцхар и бритон спаньол

Публикувано 18 март 2008 - 19:34

Щом не желаеш да се пишат неверни неща, да напишем малко истини :( :
1.Г-класа за 10-15К лева=УАЗ за 2000лв. Не знам дали си бил по автокъщите да гледаш такива Г-класи, за да видиш, че са или със свалени блокажи, изпочупена ходова част, или тотално изгнили и напудрени от автоджамбазите. Мобиле.бг не е критерий за цената на едно возило
2.В Русия не били карали Г-класи??? Защо ли тогава най-изчерпателните сайтове за този джип са именно руски?
3.Надали Г460/461 става за пред дискотеката. Виж, 463 става, обаче при него проходимостта в никакъв случай не страда от това, дори напротив- с 3 блокажа и 250-300к.с. това е най-проходимият луксозен всъдеход.
4.УАЗ на пружини и с вериги може и да има, но тук говорим за серийния вариант, който се предлага на пазара, а при 469 е само 5врати, мек или твърд таван.
5.Части за Андория надали има "във всеки селски магазин"-това ми бе мисълта
Мога да продължавам още, но надали има смисъл. Не мисля, че в България има човек, който да е пред дилемата какво да си купя-Г-класа или УАЗ. Никой човек не би взел Г460/461 за да избива комплекси. За 10-15к има къде-къде по-гъзарски и комплексарски машини, а не спартанската Г-класа. За пред дискотеката имам Х5 , Г-то ми е само за гората и никъде другаде. Не съм фен на виртуални спорове, никога не бих и казал, че УАЗ се купува от немотия. Явно с писанията си по темата засягам на лична основа някой, а не е такава целта ми. Не говори добре обаче това да напишеш какво мислиш и да заключваш темата. Снимката(на мен ми прилича повече на рисунка B)) така и не разбрах какво значи, но няма значение. От мое име смятам темата за изчерпана. Край на безсмислените сравнения и сеира.
Лека нощ

И НИВА
и ФРОНТЕРА съм имал "G" си е"G" :)
  • t.n.t. харесва това мнение.




0 Потребител(и) четат тази тема

0 ловци, 0 туристи, 0 анонимни