Welcome to На Лов

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

Pursie

УАЗ или Мерцедес Г

УАЗ или Мерцедес Г   16 гласа

  1. 1. УАЗ или Мерцедес Г

    • УАЗ
      40
    • Мерцедес Г
      42

Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.
114 мнения в тази тема
Te си правят такива базици защото знаят че по добра машина за в гората няма за тези пари, но не си го признават :)

Въпрос на вкус.

Аз си карам Уаза вече три години и съм си доволен. Вярно доста по своенравен е, на пък не ме е оставял в гората.

Я споделете колко струва мигача на Г-то, защото на УАза е 0,82 лева с ДДС :(

Или колко струва мостовете. Но това е друга и дълга тема. Ако Г-то беше върха, защо всички му сменяте двигателите.

Абе вярно е че Уаза друса и е некомфортен, ама в калта комфорта не ми трябва.

Но пак казвам аз съм от пристрастните.

Редактирано от marinhaker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Дай историйката за Г-то.

Какво да ти кажа за Г-то-сега не ми се рови а още по малко пък ми се съчиняват щуротий.Само мога да кажа това че след всяко състезание първи са вдигнати на крик за ремонт Г класите-защо е така-ще кажеш ти :) понеже ти караш такова возило :( Освен това всички с Г-та постоянно обсъждат какви двигатели да сложат на Г-тата.Защо са Ви господа други двигатели-нали е много добро Г-то?И двигател от маневрен локомотив да сложите си е все същата работа :cool: Частите са му достатъчно скъпи и се чака бая време докато се доставят и появят.Докато за УАЗ-а има части в всеки селски магазин :p:)

Редактирано от NEMESIS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Аз не се бъзикам, просто цитирах един потребител от НаЛов.ком. Извинявам се ако съм засегнал някого :)
щом си цитирал друг ти е простено.иначе бях приготвил пушката :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо темата се превръща в сравнение между Г-класа и УАЗ? Сравнението е повече от неуместно-двете машини следват съвсем различна философия , предназначени са за различни пазари и цели. И аз съм на мнение, че цитирания разказ е силно хиперболизиран и не съм съгласен с написаното, но нека не изопачаваме фактите. Достатъчно е да се погледне окачването на двата джипа- пружинното на Г-то и ресорното на УАЗ, многобройните варианти на Г-класата срещу единствения вариант на УАЗ 469, моторната гама на УАЗ с единствения бензинов двигател и на Г460/461 с повече от 10 бензина и дизели... А не се ли сменят масово двигателите на УАЗ с такива от Мерцедес 123 240Д, 300Д, Волговия 2,4 и т.н., не се ли присажда масово серво от МБ123 и БМВ, както и дискови спирачки от Газела? При УАЗ обаче смяната на двигател е заради ниската надеждност и разхода на оригиналния бензинов, докато двигател на Г-класа се сменя с цел още по-голяма проходимост, но не и заради икономия на гориво или трошене. Резервните части са евтини, както и на всички съветски автомобили, но това е заради огромния обем произведени по съветско време и ниското им качество. Дали са толкова евтини и частите за дизела Андория? Текезесарката е символ на ужасна возия и добра проходимост, докато Г-то съчетава успешно и двете. Карал съм УАЗ, всеки ден карам Г и от опит знам, че сравнение между двете е невъзможно и ненужно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Защо темата се превръща в сравнение между Г-класа и УАЗ? Сравнението е повече от неуместно-двете машини следват съвсем различна философия , предназначени са за различни пазари и цели. И аз съм на мнение, че цитирания разказ е силно хиперболизиран и не съм съгласен с написаното, но нека не изопачаваме фактите. Достатъчно е да се погледне окачването на двата джипа- пружинното на Г-то и ресорното на УАЗ, многобройните варианти на Г-класата срещу единствения вариант на УАЗ 469, моторната гама на УАЗ с единствения бензинов двигател и на Г460/461 с повече от 10 бензина и дизели... А не се ли сменят масово двигателите на УАЗ с такива от Мерцедес 123 240Д, 300Д, Волговия 2,4 и т.н., не се ли присажда масово серво от МБ123 и БМВ, както и дискови спирачки от Газела? При УАЗ обаче смяната на двигател е заради ниската надеждност и разхода на оригиналния бензинов, докато двигател на Г-класа се сменя с цел още по-голяма проходимост, но не и заради икономия на гориво или трошене. Резервните части са евтини, както и на всички съветски автомобили, но това е заради огромния обем произведени по съветско време и ниското им качество. Дали са толкова евтини и частите за дизела Андория? Текезесарката е символ на ужасна возия и добра проходимост, докато Г-то съчетава успешно и двете. Карал съм УАЗ, всеки ден карам Г и от опит знам, че сравнение между двете е невъзможно и ненужно.

Ами защо де,защо се превръща в спор?Защото се пишат неверни неща-затова!Какво да му се гледа окачването на двата джипа?И защо си мислиш че няма сериен УАЗ на пружини?Това че ти не си виждал или не знаеш че има такъв-не значи че не съществува!Многоброините вариянти на Г класата- срещу също толкова многобройните вариянти на УАЗ-мноооого модели-някой стари-някой нови и дори непознати у нас като верижния Уаз например :( Кой масово сменя двигателите на Уаз с двигател от Мерцедес?Някой който иска да икономиса 5 лева от гориво и като качи 100 и повече килограма на предницата на Уаз-а се чуди защо кълве муцуната и няма проходимоста която трябва да има :cool: Също така разните хора дето не им се дават 2 лева за нищо слагат Мерцедесова хидравлика на УАЗ-а защото я взимат от моргите.Иначе си има и оригинална такава Руска-ама струва например някакви също дребни суми но не им се дава.А на Андория двигатела са почти на същата цена частите-може да си сигурен в това-ако не вярваш-питай в магазина и ще се убедиш :p Г класата не знам колко съчетава успешно и двете като добра прогходимост и добра возия-ама много хора не са на това мнение.Щото дискотечния тунинг и лъскават боя нямат четсо нищо общо с проходимоста :) А на Г-тата се сменя двигатела поради безброй причини-понеже има градски легенди че по мощният двигател е по проходим-което разбира се не е така.И в крайния север Руснаците нито един от тях не кара Г-не защото нямат пари-там по нефтодобива за тях това са жълти стотинки които струва едно Г-ако ще и последен модел да е-не го карат просто защото не може да живее при онези условия :( Така че моля недейте да засягате темата кой какво кара,колко е проходимо и дали е чупливо и колко струва-защото се превръщаме в кварталната кръчма.Всеки си има вкус и разбирания.И моля недейте да си мислите че ние УАЗ-аджийте нямаме пари или смелост да си купиме Г класа-при положение че едно Г може да се намери за 10-15 хиляди добро/не тунинговано/а с малко късмет и по евтно.Просто аз,както и други сме преценили че ни е необходим УАЗ!Пак подчертавам-аз нямам никакви спортни или състезателни амбиций,нямам комплекси за избиване-на мен просто ми харесва УАЗ-а и затова си го карам :);) без да ме интересува кой какво ще каже като ме види на пътя и какво ще мисли!

ТЕМАТА ЛЕКО ОТИВА КЪМ ЗАЯЖДАНЕ И ЗАРАДИ ТОВА Я ЗАКЛЮЧВАМ ЗАЩОТО ЩЕ СЕ СТИГНЕ ДО ПИСАНЕ НА НЕНУЖНИ НЕЩА

П.П.:Интересно тези от условията доло на снимката защо ли не са с Г класа-все пак тя съчетава най добрите всъдеходни качества :)

Редактирано от NEMESIS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ТЕМАТА ЛЕКО ОТИВА КЪМ ЗАЯЖДАНЕ И ЗАРАДИ ТОВА Я ЗАКЛЮЧВАМ ЗАЩОТО ЩЕ СЕ СТИГНЕ ДО ПИСАНЕ НА НЕНУЖНИ НЕЩА

В спора се ражда истината, затова и отключвам темата на моя отговорност, без да взимам страна в спора.. въпреки че се досещате каква е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой каза и как доказа че мощният двигател който всеки слага на Г калсата е по проходим и по надежден?как го доказахте това ми е много интересно?

Вот как бы народу объяснить, что у вездеходов и обвешанных джипов - разные задачи.

Да, можно удельную энергетику поднять. Лужу перелетишь. А торфянник с окнами, километров 20? Только по баллистической. Один раз понятное дело. Т.е. машину нужно ползать научить. Нахрапом не везде проскочишь.

Дальше, вездеход - значит плавать. Иначе до первого серьезного ручья. _Везде_, уже не получается.

Застрял, поломался в России. В самом гиблом месте. Аж 10 км до ближайшей деревни. А там где вездеходы ползают - 300, а то и 500 (снаряга, жратва - килограммы).

Значит надежность должна быть другой и обеспеченной. В т.ч. и запчастями с собой (опять килограммы).

С заправками в тундре напряг некоторый. Вот болота есть, а заправок - почему-то нету. Значит автономность, значит горючку с собой (еще килограммы).

Способ движения, уже говорил. Копать - бесперспективно. Просто утонешь. Надо по поверхности, чтоб проваливаться не глубже брюха и при этом уверенно ползти.

Вот и получается водомерка. Удельное 0,2 - уже не взлетит. Хотя бы 0,1. Поставь пятилитровый двигатель, посчитай раму, мосты, колеса - будет 0,5. Добавь горючки на 500 км - водила уже пешком.

Еще не все. Как не облегчай, горки никуда не денутся. Причем и тут с разгону не получится. Заасфальтировать забыли. Валуны, буераки...

Для джипов - потолок 25 градусов (ежели ползком). А горка 40, смотреть страшно (для сравнения в метро 30). Однако, тяга нужна. И сцепление с грунтом. А для последнего - весу бы побольше, иначе буксует. А вес даешь - тонет зараза.

Вот когда все это совместить получается - выходит вездеход. Т.е. аппарат, задача которого, просто доехать. Без понтов, рычания, рытья траншей и т.д. Потихоньку, но уверенно по азиумуту. И далеко. Если при этом еще и скорость на нормальных участках получается, совсем хорошо.

За домашно да научите какво значи сцепна мощност и какво тягова и тогава ще стигнем да си говорим до всъдеходната техника. :):(

Редактирано от NEMESIS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не желаеш да се пишат неверни неща, да напишем малко истини :) :

1.Г-класа за 10-15К лева=УАЗ за 2000лв. Не знам дали си бил по автокъщите да гледаш такива Г-класи, за да видиш, че са или със свалени блокажи, изпочупена ходова част, или тотално изгнили и напудрени от автоджамбазите. Мобиле.бг не е критерий за цената на едно возило

2.В Русия не били карали Г-класи??? Защо ли тогава най-изчерпателните сайтове за този джип са именно руски?

3.Надали Г460/461 става за пред дискотеката. Виж, 463 става, обаче при него проходимостта в никакъв случай не страда от това, дори напротив- с 3 блокажа и 250-300к.с. това е най-проходимият луксозен всъдеход.

4.УАЗ на пружини и с вериги може и да има, но тук говорим за серийния вариант, който се предлага на пазара, а при 469 е само 5врати, мек или твърд таван.

5.Части за Андория надали има "във всеки селски магазин"-това ми бе мисълта

Мога да продължавам още, но надали има смисъл. Не мисля, че в България има човек, който да е пред дилемата какво да си купя-Г-класа или УАЗ. Никой човек не би взел Г460/461 за да избива комплекси. За 10-15к има къде-къде по-гъзарски и комплексарски машини, а не спартанската Г-класа. За пред дискотеката имам Х5 , Г-то ми е само за гората и никъде другаде. Не съм фен на виртуални спорове, никога не бих и казал, че УАЗ се купува от немотия. Явно с писанията си по темата засягам на лична основа някой, а не е такава целта ми. Не говори добре обаче това да напишеш какво мислиш и да заключваш темата. Снимката(на мен ми прилича повече на рисунка :() така и не разбрах какво значи, но няма значение. От мое име смятам темата за изчерпана. Край на безсмислените сравнения и сеира.

Лека нощ

t.n.t. хареса това

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Щом не желаеш да се пишат неверни неща, да напишем малко истини :) :

1.Г-класа за 10-15К лева=УАЗ за 2000лв. Не знам дали си бил по автокъщите да гледаш такива Г-класи, за да видиш, че са или със свалени блокажи, изпочупена ходова част, или тотално изгнили и напудрени от автоджамбазите. Мобиле.бг не е критерий за цената на едно возило

2.В Русия не били карали Г-класи??? Защо ли тогава най-изчерпателните сайтове за този джип са именно руски?

3.Надали Г460/461 става за пред дискотеката. Виж, 463 става, обаче при него проходимостта в никакъв случай не страда от това, дори напротив- с 3 блокажа и 250-300к.с. това е най-проходимият луксозен всъдеход.

4.УАЗ на пружини и с вериги може и да има, но тук говорим за серийния вариант, който се предлага на пазара, а при 469 е само 5врати, мек или твърд таван.

5.Части за Андория надали има "във всеки селски магазин"-това ми бе мисълта

Мога да продължавам още, но надали има смисъл. Не мисля, че в България има човек, който да е пред дилемата какво да си купя-Г-класа или УАЗ. Никой човек не би взел Г460/461 за да избива комплекси. За 10-15к има къде-къде по-гъзарски и комплексарски машини, а не спартанската Г-класа. За пред дискотеката имам Х5 , Г-то ми е само за гората и никъде другаде. Не съм фен на виртуални спорове, никога не бих и казал, че УАЗ се купува от немотия. Явно с писанията си по темата засягам на лична основа някой, а не е такава целта ми. Не говори добре обаче това да напишеш какво мислиш и да заключваш темата. Снимката(на мен ми прилича повече на рисунка :cool:) така и не разбрах какво значи, но няма значение. От мое име смятам темата за изчерпана. Край на безсмислените сравнения и сеира.

Лека нощ

Поздравления за коментара :p Няма какво да допълня...все пак и аз съм пристрастен... :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като собственик на двата автомобила мога само да кажа че и двата си имат своите предимства.Аз в момента невиждам спор кой е по-добър и кой има повече предимства а виждам само че всеки дърпа чергата към своя джип и никой не еказал моят има следните + и -.Се пак незабавяите че няма нищо вечно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Защо темата се превръща в сравнение между Г-класа и УАЗ? Сравнението е повече от неуместно-двете машини следват съвсем различна философия , предназначени са за различни пазари и цели. И аз съм на мнение, че цитирания разказ е силно хиперболизиран и не съм съгласен с написаното, но нека не изопачаваме фактите. Достатъчно е да се погледне окачването на двата джипа- пружинното на Г-то и ресорното на УАЗ, многобройните варианти на Г-класата срещу единствения вариант на УАЗ 469, моторната гама на УАЗ с единствения бензинов двигател и на Г460/461 с повече от 10 бензина и дизели... А не се ли сменят масово двигателите на УАЗ с такива от Мерцедес 123 240Д, 300Д, Волговия 2,4 и т.н., не се ли присажда масово серво от МБ123 и БМВ, както и дискови спирачки от Газела? При УАЗ обаче смяната на двигател е заради ниската надеждност и разхода на оригиналния бензинов, докато двигател на Г-класа се сменя с цел още по-голяма проходимост, но не и заради икономия на гориво или трошене. Резервните части са евтини, както и на всички съветски автомобили, но това е заради огромния обем произведени по съветско време и ниското им качество. Дали са толкова евтини и частите за дизела Андория? Текезесарката е символ на ужасна возия и добра проходимост, докато Г-то съчетава успешно и двете. Карал съм УАЗ, всеки ден карам Г и от опит знам, че сравнение между двете е невъзможно и ненужно.

Моят Уаз е фабрично с пружини и с 2.7 безнин с два вала и променливо газоразпределение ( 150 к.с.) с два блокажа. ( познайте защо няма три).

Предлага се с мек и трърд таван, дълга база. Да не говорим, че има и нови Уазки, не само по 2000 от армията.

Аз части от морга не купувам. Няма нужда . Новите са доста по евтини.

Наистина не може да става дума са сравнение на двата джипа в отношение цена. Както и по тегло. Няма по жалка гледка от затънало Г в мочурище, защото горкото тежи 2,5 т срещу 1,7 на Уаза.

Като комфорт обаче Г-то води със светлинни години напред. Но още не съм видял Г-500 АМГ в гората. То само боята му струва колкото моя Уаз.

Сравняваме не сравними неща. Който иска кара Уаз, които иска кара Г.

Питайте Кернела колко му излезе да направи неговото бижу за гората. А сега питайте мен.

Разликата е няколко Уаза :)

Но всичко е въпрос на вкус.

t.n.t. хареса това

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен УАЗ-а си е ма6ина за балкана!Г-то не е за балкана!Като знае6 4е си дал 7000 лв за Г-то и да го вкара6 в гората да го поужили6 малко и после да си каже6 колегите от форома бяха прави трябва6е да взема УАЗ!Така 4е няма какво да се говори 4е Г-то е по добро от УАЗ-а!Може да е по ново и по икономи4но но просто УАЗ-за няма равен в гората!!! :(:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Моят Уаз е фабрично с пружини и с 2.7 безнин с два вала и променливо газоразпределение ( 150 к.с.) с два блокажа. ( познайте защо няма три).

Предлага се с мек и трърд таван, дълга база. Да не говорим, че има и нови Уазки, не само по 2000 от армията.

Аз части от морга не купувам. Няма нужда . Новите са доста по евтини.

Наистина не може да става дума са сравнение на двата джипа в отношение цена. Както и по тегло. Няма по жалка гледка от затънало Г в мочурище, защото горкото тежи 2,5 т срещу 1,7 на Уаза.

Като комфорт обаче Г-то води със светлинни години напред. Но още не съм видял Г-500 АМГ в гората. То само боята му струва колкото моя Уаз.

Сравняваме не сравними неща. Който иска кара Уаз, които иска кара Г.

Питайте Кернела колко му излезе да направи неговото бижу за гората. А сега питайте мен.

Разликата е няколко Уаза :)

Но всичко е въпрос на вкус.

Прав си, но аз визирам УАЗ 469, а не нов Хънтър или Патриот.Сравнението между нов джип и 20 годишно Г с незнаен брой собственици не е уместно. Дълга база 280ГЕ със стандартни гуми по талон е под 2100кг. С големи гуми, тунинг окачване и лебедка идва 2,5тона. Хънтър с такива подобрения ще е доста над 1700кг. А щом хората дават 15-20К за 20-годишно Г, значи има причина. Всеки кара това, което му харесва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо никой не отговори какво е сцепна мощност и какво е тягова?Като се отговори правилно на това ще стигнем и до всъдеходната техника :(

Ще си позоволя да цитирам един от конструкторите на всъдеходна техника.Техника която се е доказала в времето.Понеже не ми се превежда-който истински се интересува от всъдеходи-ще си го преведе и разчете!

Для _проходимости_, мощность (удельная энерговооруженность) - безусловно решающий фактор.

По воде на глиссаде, ручей, болотце - методом осушения (путем разбрызгивания оного). Даже сквозь скалу можно (если не сильно толстая). Спорить с очевидными фактами - бессмысленно.

С _везде_ходностью, дело сложнее. Препятствия разные, длинна разная, их много, расстояния большие. А самое неприятное - подходы к препятствию, почему-то заасфальтировать забыли. Валуны метровые, кочки, кусты и прочее безобразие.

Вездеходность - не сводится к преодолению одного препятствия. Это комплекс, который должен обеспечить прохождение машины из точки 1 в точку 2 (дорог между точками разумеется нет).

Если обеспечено, начинают сравнивать как прошел, за какие деньги, время, трудозатраты и т.д.

Если вместо прохождения маршрута - раппорт о доблестном преодолении одного типа препятствия, в определенных условиях, это еще не вездеход.

Глиссада - мысль хорошая. Даже утюг может (если разогнать).

Особенно ценно, когда на одном берегу - кусты стеной, на метровом кочкарнике, на другой - уклон в 30 градусов с полуметровыми валунами.

Ручей разбрызгать - тоже мысль интересная. Когда один берег болото (волнами) метров 200, а другой - обрыв.

Особенно ценна энерговооруженность на серьезном болоте. С окнами (бездонными). Километров двадцать. Тут, главное разогнаться хорошо. Чтоб засадить поглубже (проблемы вообще нужно кардинально решать).

Дальше, думаю продолжать смысла нет.

Пожалуй всего один пример (более-менее привычный).

Обычная (асфальтовая) дорога, зима, куча снежных заносов. Сто км от людей. Движение, довольно оживленное (одна машина в неделю).

Очень не хочется ночевать в машине

Есть две тактики.

1. Можно с разгона, может проскочишь (а может нет). 300 лошадей, тут самое то.

2. Можно потихоньку, накатом, чтоб назад гарантировано. 15 лошадей - за глаза

По въпроса за големите двигатели към които се стреми всеки да монтира-господа,едно е да се спечели една тенекиена купа-друго е да се направи,създаде построи всъдеход който да си изпълнява функцийте.При този род техника се гледа-РЕМОНТНОПРИГОДНОСТ,РАЗХОД,ТЕГЛО НА МАШИНАТА,ТЕГЛО НА ДВИГАТЕЛА,ЖИВУЧЕСТ НА АГРЕГАТИТЕ КАТО КУТИЙ,ДИФОВЕ И Т.Н.Нещо доста бъркаме понятията ми се струва.Аз да вярвам на някой който кара джип събота и неделя по разходки и чат-пат по някое състезание от по 100-200 километра или да вярвам на хората които разчитат на всъдехода като средство за оцеляване?И на хора които изминават стотици километри през блата и за които това е начин на живот?На кого да се вярва последно?Помислете малко и тогава да говорим :cool:

И така-да дойдем пак на мощните двигатели-ето какво казват специалистите в тази област:

300 лошадей:

1. Тяга на высоких скоростях. На бездорожье - неактуально. Разгоняться дорога не позволяет.

2. Расход топлива (дело даже не в деньгах, а в весе, объеме, автономности).

3. Растет вес двигателя, моменты. Значит вес рамы, трансмиссии, подвески. Чтоб не утонуло - нужно увеличивать площадь опоры движителя, что неизбежно приводит к росту момента инерции, значит опять, тяжелее трансмиссия, подвеска, рама.

Упрощенно, движок считают так. Масса - известна, теперь прикидываем, сколько квт понадобится, чтобы на уклон 100% ползти со скоростью 5 км/ч.

Некоторые цифры, факты.

Средняя скорость вездеходов - 12-15 км/ч. У тяжелых, _максимальная_ на бездорожье - 15 км/ч. Дальше - ломается подвеска. На хороших участках легкие гусянки идут до 40.

По весу.

Едем на рыбалку. Недалеко. 200 км. Берем легкие гусянки. ГАЗ-71. 800 кг грузоподъемность, 70 квт движок. Считаем:

400 - туда/обратно, 50 там покрутится, 50 заначка. Литр на км. 500 литров горючки. 400 кг.

200 кг металолома - запчасти (торсионы, каток, бортовые, траки...). Без них нельзя. Не вернешься.

100 кг - водила с припасом.

Полезная (паспортная) грузоподъемность - 100 кг! Мопед, блин!

Ставим движок 300 квт. По асфальту было 45 км/ч, теперь 150 можно. Только все равно нельзя. Гусянки порвем, бортовые. Едем 60 вместо 45-ти.

На природе - также ползем (по сложному рельефу). Средняя подрастет, за счет динамики (быстро разгоняемся на коротких, хороших участках) поднимется с 15 до 18. Сильно ускоряться нельзя. Гусянки порвем.

В принципе часа на два быстрее доедем. Это хорошо.

По весу. 800 кг - только горючки. А эти 800 кг - 5 бочек по 200 литров - еще куда-то запихнуть нужно. Люди (включая водилу) - уже пешком. Запчасти (200 кг) уже на горбу. Вообще грустно.

Вот примерно так.

Я еще про надежность не упомянул. Чем больше киловат, тем больше возможностей че-то свернуть, порвать и т.д. Требует особой точности, прочности металоемкости.

Про деньги так же.

Не получается совместить вездеход и скорость. Ни у кого не получается. Поэтому и разделили.

По асфальту - на трале. А в тундре - скорость просто не нужна (рельеф не позволяет).

Вообще, любое конструирование - путь компромиссов. Тришкин кофтан. На голову натянул - ноги змезли.

В вездеходах - два секрета. Опорная и тяговая проходимость. По отдельности - довольно просто. Совместить - сложно.

Несколько слов, по самому проекту. В производстве - всего полтора годика. Мы еще маленькие

Решить все задачи проектирования и производства сразу - нереально. Не хватает ресурсов. Нужна очередность.

Мощность избыточна, достаточно 40 лошадей.

Выбор движка обусловлен доступностью, ремонтнопригодностью, удобством компоновки, охлаждением и т.д.

Отдельная задача - агрегатирование. Движки есть, но к ним нужна трансмиссия, охлаждение и т.д. С подходящей трансмиссией (в идеале вариатор) сложности. Для надежности нужен низкооборотный дизель, а вариаторы начинают работать с 3000 об.

Можно сделать самим, но потеряем, как минимум год. При этом потеряем темп на более актуальных задачах.

Разумеется в перспективных планах, все это есть.

И УАЗ за 2000 лева няма никъде!Ако го има той ще е пред разпадане.Никой няма да си продаде УАЗ-а за 2 бона при положение че 4/четири/нови оригинални Руски гуми за него са 600 лева и дори нагоре :)

Редактирано от NEMESIS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Щом не желаеш да се пишат неверни неща, да напишем малко истини :( :

1.Г-класа за 10-15К лева=УАЗ за 2000лв. Не знам дали си бил по автокъщите да гледаш такива Г-класи, за да видиш, че са или със свалени блокажи, изпочупена ходова част, или тотално изгнили и напудрени от автоджамбазите. Мобиле.бг не е критерий за цената на едно возило

2.В Русия не били карали Г-класи??? Защо ли тогава най-изчерпателните сайтове за този джип са именно руски?

3.Надали Г460/461 става за пред дискотеката. Виж, 463 става, обаче при него проходимостта в никакъв случай не страда от това, дори напротив- с 3 блокажа и 250-300к.с. това е най-проходимият луксозен всъдеход.

4.УАЗ на пружини и с вериги може и да има, но тук говорим за серийния вариант, който се предлага на пазара, а при 469 е само 5врати, мек или твърд таван.

5.Части за Андория надали има "във всеки селски магазин"-това ми бе мисълта

Мога да продължавам още, но надали има смисъл. Не мисля, че в България има човек, който да е пред дилемата какво да си купя-Г-класа или УАЗ. Никой човек не би взел Г460/461 за да избива комплекси. За 10-15к има къде-къде по-гъзарски и комплексарски машини, а не спартанската Г-класа. За пред дискотеката имам Х5 , Г-то ми е само за гората и никъде другаде. Не съм фен на виртуални спорове, никога не бих и казал, че УАЗ се купува от немотия. Явно с писанията си по темата засягам на лична основа някой, а не е такава целта ми. Не говори добре обаче това да напишеш какво мислиш и да заключваш темата. Снимката(на мен ми прилича повече на рисунка :cool:) така и не разбрах какво значи, но няма значение. От мое име смятам темата за изчерпана. Край на безсмислените сравнения и сеира.

Лека нощ

И НИВА

и ФРОНТЕРА съм имал "G" си е"G" :)

t.n.t. хареса това

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а УАЗ имал ли си?купи си и 6те види6 4е е по добро от Г-то :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само който не е карал УАЗ и не е имал може да каже че има по добър джип от него :cool:

Вярно е че си иска подръжка-ама то коя машина не иска?УАЗ-а иска да се поизцапаш малко покрай него,да го потегнеш и тогава той ще ти служи вярно и ще ти се отблагодари :p

УАЗ-а не е просто джип-това е начин на живот :)

УАЗ-а е много ремонтопригоден,непретенциозен към масла и гориво,непретенциозен към части,стават части от много неща,има ги в изобилие и навсякъде.Ресорното окачване е достатъчно здраво и надеждно!Никой не е чупил ресьор на УАЗ-а освен ако не го товари като Камион и ако не са ресьорите на 20 години :(

Докато за пружинните окачвания много често съм виждал да се чупят пружини :)

Всеки като се замисли малко може би ще се съгласи с мен.Единствения минус е возията-но който иска да не му друса-да си вземе Suv или лимузина а не Джип :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Единствения минус е возията-но който иска да не му друса-да си вземе Suv или лимузина а не Джип :(

На бас, че мойто Г друса повече от твоя УАЗ? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На бас, че мойто Г друса повече от твоя УАЗ? :p

Аз баса ще го спечеля-та ако се налага ще си махна и амрортесьорите и пак съм спечелил баса :cool:

Ама ако наистина друса повече не говори много добре това за Г класите :( Все пак нагоре в темата някой от колегите беше споменал че Г-то съчетава добра проходимост и добра возия :)

Очаквам да представите някоя подобна разработка на Г класа.Нещо подобно на снимките по доло :)

post-470-1287996633,8_thumb.jpg

post-470-1287996633,84_thumb.jpg

post-470-1287996633,87_thumb.jpg

post-470-1287996633,91_thumb.jpg

Редактирано от NEMESIS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Аз баса ще го спечеля-та ако се налага ще си махна и амрортесьорите и пак съм спечелил баса :cool:

Ама ако наистина друса повече не говори много добре това за Г класите :( Все пак нагоре в темата някой от колегите беше споменал че Г-то съчетава добра проходимост и добра возия :)

Очаквам да представите някоя подобна разработка на Г класа.Нещо подобно на снимките по доло :p

Какви са тези танкове бре, то и за Г има такива извръщения, ама никой не говори за това :)

А това, че моето друса повече е защото сам съм си виновен, окачването ми изглежда ето така:

post-1-1287996633,92_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Какви са тези танкове бре, то и за Г има такива извръщения, ама никой не говори за това :)

А това, че моето друса повече е защото сам съм си виновен, окачването ми изглежда ето така:

Това с двата амортесьора е много добре :cool:

Да взема да монтирам и при мен по два на колело?

Но да си дойдем на думата за УАЗ-а и Г-то:

Това на снимките в горния пост и в този са все модели които се произвеждат серийно,за разни хора,от разни райони-където просто не живеят колесни машини,или малкото колесни такива нямат кой знае какъв голям живот при онези условия :(

На бездорожье коэффициент удельного давления на грунт решает все. Это понятно даже двоечникам, знакомым с физикой на уровне яблок, падающих на голову. Можно пытаться ставить на внедорожник большие колеса, уменьшать вес машины, но выше головы не прыгнешь. И добиться удельного давления на грунт в 12.5 кПа, показываемого «Ухтышом», у колесной техники (за исключением вездеходов на «пневматиках») невозможно сравнений.

post-470-1287996633,94_thumb.jpg

post-470-1287996633,96_thumb.jpg

post-470-1287996633,98_thumb.jpg

Редактирано от NEMESIS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Нито едно от двете!Въобще тези машини които не са на два твърди моста/като посочените горе в темата/ имат много силно ограничени възможности извън пътя и спадат към така наречените "паркетни" джипки или Suv-ове.

Здравината и надеждноста се характеризира с това че при наличие на "твърди" мостове-няма носачи,разни тампончета,биалетки и т.н.-които могат да ви изиграят лоша шега в горите :)

Ако окачването е ресьорно е още по добре разбира се.

и ако е уазка по-добро от това няма :) следя темата за уазка срещу Г класа и понеже съм карал с всякакви наточени до безобразие уазки предлагам който не вярва че мерцедеса е около 150 000 пъти по проходим и по и по и по срещу скромни суми да проверяваме двете коли в един полигон

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
и ако е уазка по-добро от това няма :) следя темата за уазка срещу Г класа и понеже съм карал с всякакви наточени до безобразие уазки предлагам който не вярва че мерцедеса е около 150 000 пъти по проходим и по и по и по срещу скромни суми да проверяваме двете коли в един полигон

Тук в тази тема не става въпрос за УАЗ или Г.Става дума за горепосочените машини.И продължавам да твърдя че "джип" който е с носачи отпред не става за тежък офроуд.Имал съм допир и съм карал такъв с независимо окачване на предницата и положението е трагично след около 1000 километра черен път-а "джипа" си беше почти нов.

А това че си карал с наточени УАЗки и мерцедеси-аз не го оспорвам,също нямам амбиций да си мерим джипките.Остава само едно-да вярвам на теб за 150 000 пъти по голям проходимост или на тези които конструират и карат всеки ден такива машини?Ти на кого би повярвал? :)

Щом следиш темата за УАЗ срещу Г класа-пиши в нея бре колега

Редактирано от NEMESIS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам какво общо има независимото окачване с Г класата, незнам ти какво разбираш под тежък оффроуд, но има една точка на шасито откъдето е най-добре да тръгва носача и тя е определяща за неговата дължина и за големината на ходовете на машината, при Г класата и от пред и отзад тази точка е спазена перфектно. по черно на ресиори е толкова голяма трагедия че ми се е налагало да карам 20 км и ми се е ревало, същия маршрут с Г класа обаче е съвсем друго нещо и то с Г класа в средно здраве - поизпуснали амове омекнали пружини от по горното става ясно че вярвам само на мен и на моя опит с много различни машини . който иска доказателства пак казвам можем да се съберем и да доказваме наживо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
незнам какво общо има независимото окачване с Г класата, незнам ти какво разбираш под тежък оффроуд, но има една точка на шасито откъдето е най-добре да тръгва носача и тя е определяща за неговата дължина и за големината на ходовете на машината, при Г класата и от пред и отзад тази точка е спазена перфектно. по черно на ресиори е толкова голяма трагедия че ми се е налагало да карам 20 км и ми се е ревало, същия маршрут с Г класа обаче е съвсем друго нещо и то с Г класа в средно здраве - поизпуснали амове омекнали пружини от по горното става ясно че вярвам само на мен и на моя опит с много различни машини . който иска доказателства пак казвам можем да се съберем и да доказваме наживо :bira:

Аз какво разбирам под тежък офроуд ли :) Ами в всеки случай не няколко разходки в делничните дни с поне няколко подготвени джипа пред и зад мен-та ако закъсам-все някой ще те дръпне :hi:

Продължавам обаче да твърдя че независимото окачване НЕ става за тежък офроуд!И моля те не ми посочвай машините с независимо окачване тип Баха или подобни подготвени за пустинята.Говорим за стандартни високопроходими машини без скъпи тунинги по тях.

По черно може и да е трагедия за теб на ресьори-за мен не е например.Много ми е любопитно ако строшиш пружина-като как ще се прибереш на ход например като си любител на пружинното окачване?Защото аз на ресьора и да скъсам ресьор-то скъсването ще е в края и ще отрежа едно дръвце по дебело и като подложа под рамата да опре на моста ще мина поне 100 километра без да се баждам и търся някой да идва да ме натовари на платформа от дерето.Ами ако не може да дойде до мястото платформата-какво правиш?

Колко пъти си късал пружини-ако не си-значи не си стигнал до там че да правиш изводи за това кое е по,по най :)

Аз ти казах и в горният пост-не искам нищо да доказвам-още по малко на човек когото не познавам.Ако имаш желание за "самодоказване"-предполагам че все ще се намери някой да си ги мерите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!


Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.


Вписване