Jump to content
ФОРУМ
  • Наслука!
  • Ловен Сезон 2019

mr_mr2007

Ловец
  • Мнения

    17
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Допълнителна информация

  • Оръжие
    Още се чудя и мая
  1. mr_mr2007

    Range Rover Classic

    Много хора са чували за Camel Trophy - офф роуд олимиадата. Ето и най-интересната за мен годин 1987 в Мадагаскар с РР Класик. част 1 http://www.youtube.com/watch?v=dFHqlNZKh-E част 2 http://www.youtube.com/watch?v=c1a3VV06deg част 3 http://www.youtube.com/watch?v=jocYVXQysrI част 4 http://www.youtube.com/watch?v=qgmhg7hgMN4 част 5 http://www.youtube.com/watch?v=FdshHGWNSh0 част 6 http://www.youtube.com/watch?v=XpoZGHanLoU
  2. mr_mr2007

    Range Rover Classic

    Смисълът на 4х4 не е само при пребуксуване на гумите. Стабилността в завой, например, е по-голяма и 4х4 не страда от недостатъците на предното предаване например - недозавиване, или на задното - поднасяне. 4х4 особено по-примитивните системи се карат с умение. Не всеки знае как. Има си различни техники и похвати. То е когато някой, който е свикнал или увладял предното да се качи на задно и да постига същите резултати. Техниките при завой, например са различни. Когато предното пребуксува може да пробваш да завъртиш волана наляво-надясно за да зацепят гумите. Това е техника залегнала и в 4х4. РР Класик няма блокажи на преден и заден диференциал. Това означава, че дори със зацепен среден диференциал, ако забуквуват едно задно и едно предно колело, въпреки че другите две може да имат сцепление колата няма да помърдне. И все пак е по-добре, отколкото да разчиташ на едно предаване 2х4. При течовете, май нищо не помага. Може някой да си е решил проблема, но аз поне съм чувал. Не знам колегата ти какъв опит има с по-новите дизели. Имай предвид, че собствените Ланд Ровър дизели са след 1992. Факт е, че има много по-добри офф роуд машини - Дефендъра, например. Той си е чисто муле, направено за чупене по джунглите. След това оправяне с чука и айде пак. При РР не е така. Какъв японски джип ти препоръчват на парите на РР - до 6000 лв.? Сигурно не става въпрос за разни Витари, Ферози и други подобни извращения. Патрул, Паджеро и ЛК, може и Терано. Най-вероятно с две врати. Изглеждат доста по-зле от РР, както вътре, така и вън. За возия няма да коментира. Конфорта като цяло също. В общи линии това е. Нахвърлям ти съвсем отгоре отговори на въпросите ти. Темата вече взе да се изражда. Мисля, че доста неща ти казах за РР Класик - дизел. Моя съвсем приятелски съвет е: Разгледай, колкото се може повече джипки. Малки, големи, средни, две и 4 врати. Разгледай, разпитай и за тях. Внимателно оглеждай екземплярите, които си харесал. Внимавай да не те измамят и в края на краищата вземи това, което ти харесва. Факт е, че всяка кола си има своите предимства и недостатъци. Ако започнеш много да се задълбочаваш, ще намериш кусури на всички коли. Все косури, които могат да те откажат от покупка. И накрая какво - ще ходиш пеша ли? Всеки автомобил си има поддръжка и да ти кажа сравнена с другите - разликите няма да са толкова големи. Когато говорим за съпоставими по предназначение и клас коли, разбира се. Не може да се сравнява поддръжката на Peugeot 106 със тази на Range Rover Classic. И така. Не знам, но мисля, че е задължително да разгледаш и конкуренцията. В края на краищата не може да се хвърлиш да купуваш подобен автомобил само от чути суперлативи. Легенди се носят и за Патрула и за Ланд Крузера. Важното е да вземеш това, което на теб ти харесва и ще те прави щастлив и горд собственик. Истината е, че няма кола която да не дава проблеми, особено за тези години 17-20 годишни дараци. Поддръжката на един автомобил зависи много от начина му на експлоатация. Ти си прецени. Аз вече не знам с какво да ти помогна. Ако имаш конкретни въпроси, по специфични за модела, абсолютно не се притеснявай да питаш. При положение, че мога ще помогна. Успех!!!
  3. mr_mr2007

    Range Rover Classic

    Диското също не е лош избор, нo е много по-зле в купето от класика. Ти каза, че искаш да е и семейна кола. За Диското освен това не съм чувал добри отзиви. Нямам опит с този джип, но доколкото знам предницата им била слаба. Знаеш, че няма перфектен автомобил и пълно щастие. Приятелят ти е прав за двигателите. Има едни болтове на главите, които трябва да се натягат на определен пробег (около 40 000 км. мисля), инче пука глава (в преден пост съм споменал за този проблем). Това е описано в сервизната книжка и документация. Но това се отнася за VM двигателите. Както ти бях казал и по-горе наблегни на 200TDi или 300 TDi. Не знам дали си ходил да гледаш вече, но да те предупредя, че двигателите са малко по-шумни. По трансмисията не трябва да се чуват никакви шумове и трябва да превключват лесно. Моята препоръка е да търсиш такъв с блокаж на междинния диференциал - има доста без. Още един проблем, който съм забравил да спомена е, че хидравликата обича да тече. Трябва и по-често доливане на масло. Същото се отнася и за раздатката, може и скоростната кутия. Имай предвид че ще ти трябва още една известна сума за достягане. Ангренажен ремък също трябва да се сменя по-често (60 - 70 хил. км.). Пак казвам VM дизела (най-вероятно ще намериш такъв) може и да е имал пробеми. Не знам защо хората често избягват ремонтирани коли. Като купиш кола и по двигателя нищо не е пипано или трябва да е карана много малко или собственика е нехаел. Ако колата има сервизна книжка виж за какво става въпрос. VM трябва да се кара малко по внимателно. Както и повечето дизели между другото. Пак ти напомням провери VIN-а. Там си пише доста неща и ако видиш разминавания с реалността или чупи цена, колкото можеш или търси друг екземпляр. Не бързай да купуваш и преди да направиш следващия оглед прегледай темата отново, както и сайтовете, които съм ти дал по-горе. Това е общо взето, а иначе рагледай и Диското и се поинтересувай и за него, но там аз не мога да ти бъда полезен. ПП: А между другото колегата ти ловджия сигурно се е изказал зле за всички ДИЗЕЛОВИ двигатели, защото бензиновите са съвсем друг клас - просто са легендарни 3.5 и 3.9 да не говорим за 4.6 V8. Ако можеш да вземеш бензин и да му добавиш газ или метан - това вече е друго. Да не говорим, че има автоматици, кожи и всякакви други екстри.
  4. mr_mr2007

    Range Rover Classic

    Няма проблеми с това, че автомобила е с постоянно зацепено 4х4. Аз лично не се сещам за джип, който да е направен само за гората, макар, че има някои, които се справят доста по- добре извън пътя, отколкото на него. Максималната скорост на VM дизела е 148 км/ч. Смятам, че стигат . Поддръжката на джип по принцип не е евтина. Особено, ако се сравнява с тази на лека кола. Рабира се, не става въпрос за лека кола от рода на S-class или А8, но все пак. Не знам от къде си и дали ще ти бъде лесно да намираш части. Преди покупка на дадена кола, винаги се запознай с възможностите на сервизите в населеното място, където живееш. Няма смисъл да караш колата на 50, 100 или повече километра за ремонти. Потърси по моргите за части, разпитай в магазините за авточасти, дали имат и могат ли да намерят части. Със сигурност в Рейнджа ще се чувстваш много по-добре. По-удобно е, по-широко, с по-добра видимост. Изобщо препоръчвам го пред Черокито от тази гледна точка. Като правиш пробно каране преди да купиш автомобила, който си харесал, искай да направиш едно извънградско. Ако го купуваш от автосалон, може да няма номер и може и да не се съгласят, но ако го купуваш от човек сигурно няма да има проблеми да го изкараш извънграда. Успех! А ето и още някой друг линк с информация за РР Класик: http://www.rangie.com/home http://www.lrfaq.org/
  5. mr_mr2007

    Range Rover Classic

    Здравей, Галофф, Много добре си се ориентирал. Range Rover Classic e машина с доказали се качества. Препоръчвам ти я пред дизелово Cherokee. Range Rover Classic с въздушно окачване е голяма рядкост. След 1992 година замяната на кон- венционалното окачване с въздушно става опция ( за тези, които я желаят ) и то само на най- големите модели ( 3.9 бензин или на 4.2 дълга база ). Аз не съм виждал или чувал за дизел с въздушно окачване, така че можеш да бъдеш спокоен. Що се отнася до дизела - 2.4 VM започва от 1986, а от 1989 от Ленд Роувър увеличават обема му до 2.5 литра. След 1992 от Ланд Роувър си разработват техен 200TDi, а след 1994 се появява и 300TDi. Ако можеш да си вземеш някой от по-новите, няма да збъркаш. 300TDi - 120 к.с имат проблем с ангреажния ремък - трябва да се сменя по-често; 200TDi - може би най-надеждния избор - най-честия им проблем е издухана гарнитура на блока; 2.5 Turbo D - чупят глава на цилиндрите заради турбото, идва им в повечко; 2.4 Turbo D - долу горе като 2.5 Тurbo D, но по-добре; Ако можеш търси си дизели 200TDi i 300TDi. Прилагам снимки, за да различаваш кой кой е: Това е 2.5 Тurbo D на VM Това е 200TDi на Land Rover A това е 300TDi Едно малко уточнение - всички двигатели без 2.4 са с работен обем 2495cc, което ще рече 2.5 литра, дори и 300TDi. Разлики обаче има и те не са незначителни. За да разбереш естествено дали има съответсвие или ако не си сигурен в снимките, а и не само ВИНАГИ ПРОВЕРЯВАЙ VIN-а. Давам ти линк, който ще "разкодира" Vechicle Identification Number. http://www.angelfire.com/ca/TORONTO/VIN/landrover.html Двигателите на BMW започват да се слагат в следващия Range Rover Р38, след като през 1994 BMW закупуват Rover. Старите двигатели нямат общо с BMW. Купето е алуминий. Много трябва да се внимава с майстори, които извършват тенекеджийски работи. Материала си има своите особености и ако се държи на запазването му трябва да се прави от човек, който си знае работата. Това есетествено не е проблем, а предимство. Купето е, както се казва, по принцип защитено от корозия. Друг е въпроса, че никой не може да се бори с времето и стихиите и корозия се появява. Най-честото място е врата на багажника. Тя се разделя на две и точно там събира вода и с времето раждясва. За сега не съм срешал тежки случаи, но си е факт, че няма нищо перфектно. Аз лично предпочитам автоматични скорости. Но дизел автомат не съм срещал, въпреки че уж се слагали на всички варианти. Ръчните скоростни кутии са с 4 и 5 скорости. Джипа е с постоянно задвижване на четирите колела. Има малък лост за смяна между бързи и бавни. Спираш, даваш на свободна, местиш лостчето напред и готово. Вече си на бавни. Можеш да зацепиш и дифа, като бутнеш лостчето в ляво, но след като е вече в позиция бавни. На таблото ще светне червена лампа. Това е един от най-високите модели 4.2 литров бензин удължена база всички екстри. Тук ясно се вижда малкото лостче, на което между другото са изписани и позициите му. Търси модел с ABS. Слага се на по-новите модели. И без това ако търсиш 200TDi, който е след 1992, би трябвало да има. На таблото има лампа, но ако можеш направи проверка как работи на лед или мокро. Лампата ще мига известно време, докато потегли автомобила. Това е нормално, но след няколко метра или достигането на нужната за зацепване на АБС скорост, която е десетина километра в час. Хубавото на старите автомобили е, че вече са опознати и има много информация за техните общи проблеми, за слабите и силните им страни. Ако знаеш английски или има кой да ти превежда, този линк ще ти бъде много полезен: http://www.rangerovers.net/rremedies.htm Успех!!! Надявам се да не сбъркаш с избора си и да бъдеш доволен от него, какъвто и да е той.
  6. Май никой не я чете тази тема, или поне никой не иска да пише по нея. Въпреки това аз я проверявам от време на време и днес ще я допълня с няколко линка към клипчета в youtube.com. Надявам се да са ви от полза, макар че не са с образователна цел Nissan Patrol Hill Climb Al Anabi Qatar Nissan Patrol 4.8L Dyno Test Tuned By Shane T (същия нисан от предното клипче) land rover defender FZJ80 Land Cruiser Hill Climb (raw) Toyota 4Runner going up a steep hill Land Cruiser v8 4x4 Hill Climb Om Dakh 60 Series Land Cruiser on Escalator at Hells Revenge FJ Cruiser Miss FJ wheels Hells Gate on Hells Revenge 60 series landcruiser on rutted hill Land Cruiser Off Road Playing with the Range Rover Classic off road #2 Land Rover Range Rover Classic Adam climbs steep hill with Range Rover 4.6 V8
  7. Учудващо (за мен поне) но Hummer-a разсипа Toyota Land Cruiser 120, Range Rover, Mercedes Benz G-class, Grand Cherokee и още. Направо ми останаха очите. Просто не съм вярвал, че американците могат да направят нещо такова. Искам само да кажа, че може би сте гледали (ако не сте ще сложа линк по-долу) сравнението на Джереми Кларксон м/у Range Rover, Hummer h2, Escalade. Рейнджа ги разби. Ама като ги знам тези предавания (Top Gear) малко ме съмнява автентичността на сравненето. Много са важни възможностите на шифиора и избрания маршрут за преодоляване на даден терен. Както и да е... Ето линковете към двата теста: http://vbox7.com/play:f50f8adf
  8. mr_mr2007

    Range Rover Classic

    Мерси за окуражението... и наздраве Ще подготвя още някой материали...
  9. mr_mr2007

    Range Rover Classic

    Здравейте отново, не бях писал отдавна, защото си останах само с мераците относно RangeRover Classic. За сега само го гледам на картинка Не знам дали някой проявява интерес към тази тема и се чудя дали да я продължавам. Има много информация в интернет, която мога да събера, преведа, обобщя и т.н. Ако някой има въпроси ще се радвам да се разровя в нета за да му събера инфото, от което се нуждае. За съжаление ВСЕ ОЩЕ няма да мога да му дам съвети от личен опит, но все пак ... Поздрави!!!
  10. mr_mr2007

    Range Rover Classic

    Смятам да сложа няколко линка към подбрани клипчета, които показват какви са възможностите на тази off-road машина: Range Rover - Old Highway 31 Land Rover Range Rover Sill Cracker Range Rover Rainforest Challange Range Rover Versus Toyota Range Rover Classics Range Rover Classic http://youtube.com/watch?v=sb_wpuLAt40 rangy 4x4 93 Classic RANGE ROVER
  11. Изкачването по диагонал наистина е опасно. Много зависи от наклона на баира, настилката, гумите, блокажите. Естествено това са банални неща, които се отнасят за всяка ситуация. Но... При лек диагонал се намаля фронталния ъгъл на наклона (имам предвид наклона, който автомобилът трябва да преодолее движейки се напред) за сметка на страничния. Трябва много да се внимава да не приплъзне предницата (или задницата зависи как изкачвате наклона) и да се свлече до момент, в който страничния наклон става опасен. Тогава възможността от странично преобръщане на колата е почти 100% и търкалянето до долу е много неприятно. Според мен тази техника не трябва да се опитва при мокри, хлъзгави терени. Наблюдаването на релефа на терена става още преди да сте решили дали ще покорявате връх Мусала. Много е важно да се набележи точна траектория (маршрут) и да се следва. Правилата са прости - търси се най-малкото съпротивление (освен ако не искате да проверите възможностите си - това означава че си търсите блята), избягват се излишни рискове, използват се всички възможни средства, които автомобила ви има. Тук говорим за продължителни изкачвания, не за преодоляване на височини от по 2-4 метра, при които може, както някой от колегите каза, и с подскачане накрая да се вземат. Бъдете предпазливи, и винаги добре подготвени - ако сте в гората лебедката ще помогне, но ако няма нито едно дърво наоколо... Мислете с главите си не е токова сложно.
  12. mr_mr2007

    Range Rover Classic

    Ето малко история на модела според WikiPedia: (Ще се опитам да преведа текста максимално точно, но ако има грешки няма да се обидя, ако ме поправите) Класик версията е първата серия на LandRover с името Range Rover. Тя е произвеждана от 1970 до 1996 година. Както повечето LandRover-и, по-голямата част от каросерията е направена от лек алуминий, като изключение прави капака и разделената на две части задна врата. С изключение на някой малки промени, дизайнът на купето се е променил много малко през първото десетилетие. Първата промяна идва през 1981, когато се появяват четири врати. До тогава Range-a е бил само с две врати, което правило достъпа до задния ред седалки труден. Тези врати също били доста големи и тежки. Четиривратата версия се приела доста добре от хората и производството на двувратата за Обединеното Кралство спряло през 1984, въпреки че била произвеждана и с две врати до края на производството предимно за френския пазар. През 1986 година предницата на Range-a била пооправена с пластмасова решетка (по-щадяща пешеходците) с хоризонтални летви и два фара. RangeRover-a се отличавал от своите съвременици на LandRover с това, че използвал пружинни амортисьори, вместо популярните тогава рисьори. Заради голямата си тежест имал и дискови спирачки и на четирите си колела. В началото нямал сервоусилване на волана, но такова било добавено няколко години след представянето на модела. Един от проблемите на Range Rover-a бил голямото накланяне на купето. Затова и окачването било снижено с 20мм през 1980г, като после се сдобило с anti-roll bar-ове ( стабилизиращи щанги на български (май) ). Въздушно окачване било слагано след 1992 на луксозните модели. Повечето Range Rover-и имали 100 инчово (100х2.52 = 252 см) междуосие (wheelbase). През 1992 година бил пуснат по-луксозен модел LSE за ОК и County LWB за САЩ, конкуриращ се с Lamborghini LM002. Той имал 108 инчово (274 см) междуосие и 4.2 литров двигател. 100 инчовото шаси на Range Rover станало база за Land Rover Discovery през 1989 година. Първоначално Ровъра бил пуснат с легендарния Rover V8 двигател от Buick. 3.5 литровия двигател на Буик бил надут до 3.9 литра за моделите от 1990 и до 4.2 за тези през 1992. Бензиновите двигатели на Range Rover били с карбуратори до 1986, когато били оборудвани с инжекцион на Lucas (известна английска фирма за производство на компоненти за авто- и аеро- идустриите), който подобрявал разхода и мощността. От 1979 година Land Rover си сътридничили с Perkins (производител на дизелови двигатели) по проекта Айсберг - опит за създаването на дизелов 3.5 V8 дивгател за Рейнджа. И двата вида - с турбина и без били направени, но изцяло алуминиевата глава не издържала на доста по-голямото налягане на дизела. Затова проекта бил изоставен. Усилието към подсилването на дизеловия двигател не било пропиляно. 4.2 литровия бензин използвал casting (каквото и да означава това ) на коляновия вал. Заради провала на Айсберг до 1986 Рейнджа не видял дизелови двигатели. По-ефикасния 2.4 литров VM от Италия бил надут до 2.5 литра за европейския пазар с високите данъци през 1989. Бил заместен от собствена разработка на LandRover 2.0 TDI през 1992. Рейнджа използва постоянно задвижване на четирите колела, а не смяна на задвижването от само задна на 4х4, както било в другите серий на Ланд Ровър. Има си лост за превключване на бързи-бавни. Първоначално бил оборудван само с 4степенна механична скоростна кутия. 3скоростен автоматик от Chrysler бил предлаган от 1982 като бил заместен от 4скоростна автоматична ZF през 1985. Другото голямо подобрение било смяната на LT95 комбиниранта 4степенна скоростна с раздатъчна кутия със 5скороста и отделна раздатъчна през 1983. Колата се справя доста добре, както на пътя, така и извън него. Първата кола 4х4 спечели Париж-Дакар през 1979 и 1981. През 1983 година се пускат първите лускозни версии In Vouge, по-късно познати като Vogue. През 1990 г. излиза специална двуврата весия CSK по случай 20 годишнина на Рейнджа. Само 200 бройки са произведени. CSK идва от Charles Spencer King. Една от колите с които Папа Йоан Павел 2ри посетил Шотландия била специален RangeRover тежащ 24 тона ( ? ) и бил брониран против куршуми и бомби. Продаден е на търг за 37 500 лири.
  13. mr_mr2007

    Range Rover Classic

    Преди няколко дена се чудих към какъв джип да се насоча. Днес вече знам. Range Rover Classic. Тук смятам да събера колкото се може повече информация за този модел. Предимно описание, модификации, възможни тунинги, проблеми и още. Ще се радвам да има хора като мен, които се интересуват от този джип и да успеят да намерят полезна информация тук. Бих се радвал, ако някой от по-опитните във форума дадат мнение и драснат по някой друг ред, особено тези, които имат опит със съответния модел. Ако някой може да изкаже мнение относно модела - разход, поддръжка, ремонти, проблеми ... За сега толкова - очаквайте още...
×
×
  • Създай нов...

Important Information

За да посещавате този уебсайт е необходимо да се съгласите с Terms of Use. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.