Jump to content

Замяна на 290d с 300td 24v


th3f0x13
 Share

Recommended Posts

Днес купихме нов мотор и очакваме до 15-на дена да бъде докаран от Англия. Донора е Е-класа от 98-ма, а както топика говори мотора е винтилирания 300 турбо дизел, който е 177 коня. Ще ви държа в течение. ;)

Link to comment
Share on other sites

Първо искам да те поздравя за избора-това е най-добрия дизелов двигател, монтиран на Г-класата.С чип тунинг на пауър бокса става около 210к.с.,но ако ще се ползва двигателя за офроуд, по-добър е чип-тунинг с увеличаване на въртящия момент за сметка на киловатите. Освен това при присадката трябва да се подберат много правилно предавателните числа, по-точно скорости и диф, защото парттайм раздатката на Г-то не издържа огромния въртящ момент на турбодизелите.Конкретно за този двигател мисля,че е най-подходяща бавна кутия с ляв стартер (от 230ГЕ примерно) и бавен диф. В Пловдив имам познат с 320бензин и трошеше при всяка разходка каретата, но след консултация със Сашо(Ковачев) смени главини и карета с такива от 463 и няма никакви проблеми.Надявам се да съм бил полезен.

Мерси за съветите! Диференциялите ми би трябвало да са бавни, тъй като мотора който е заводски е едва 80 коня. За скорости съм се спрял на 6 степенна от CLK, пък ще видим колко ще издържи. За каретата сигурно си прав и може би е по-добре да ги сменя преди да съм ги счупил, а тези да продам на някой друг!

В един американски сайт ми намекнаха, че ще имам разни малки пречки, но нищо страшно. Може да се окаже, че картера който е пригоден за Е-класа опира в шангите на Г-то и ще се наложи да си пригажда. Тъй като помпата на инжекциона била електронна, трябвало да се праправи като се използват части от по-старата от 300д 6 цил. мотор... ??

Мотора пристига след 15-на дена и ще има снимки :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Мерси за съветите! Диференциялите ми би трябвало да са бавни, тъй като мотора който е заводски е едва 80 коня. За скорости съм се спрял на 6 степенна от CLK, пък ще видим колко ще издържи. За каретата сигурно си прав и може би е по-добре да ги сменя преди да съм ги счупил, а тези да продам на някой друг!

В един американски сайт ми намекнаха, че ще имам разни малки пречки, но нищо страшно. Може да се окаже, че картера който е пригоден за Е-класа опира в шангите на Г-то и ще се наложи да си пригажда. Тъй като помпата на инжекциона била електронна, трябвало да се праправи като се използват части от по-старата от 300д 6 цил. мотор... ??

Мотора пристига след 15-на дена и ще има снимки :rolleyes:

Ще има доста проблеми и с останалата електроника по мотора. Не съм сигурен, но май ще се наложи и монтаж на симулатори за различните електронни стабилизиращи системи.Но всеки лев, вложен в това БЛАГОРОДНО :p начинание напълно си заслужава

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ще има доста проблеми и с останалата електроника по мотора. Не съм сигурен, но май ще се наложи и монтаж на симулатори за различните електронни стабилизиращи системи.Но всеки лев, вложен в това БЛАГОРОДНО :( начинание напълно си заслужава

След като свалихме мотора се оказа почти невъзможно да се извади ел. инсталацията без да повредим нея или купето на е-класата. Освен това се оказа, че борд. компютъра е свързан помежду си с този на автоматика и двата работят в синхрон, като разбира се за да работят трябва и да се сложи автоматичната ск. кутия, което е изключено.

Поради този факт решихме да преминем към по-безболезен вариянт. Ще премахнем електронната помпа и ще я заменим с механична такава, без нуждата от компютър или каквато и да било електроника. Принципа на палене и гасене си остава почти идентичен с този на стария ми мотор. Тук стигнахме до въпроса "От какъв мотор да вземем помпа?". Бях чел а и ме бяха посъветвали да намеря помпа от 300TD 144к.с. която според тях ще пасне на новия мотор. Други казват, че начина е да се сложи помпа от 350TD, като след това ще има доста за донастройване. Лично на мен ми се иска да е първия вариянт, защото втория ми се струва доста шантав. Ако някой е запознат с този проблем нека сподели, моля! :)

Link to comment
Share on other sites

Помпата на 350ТД двигателя мисля, че също се командва от бордкомпютър. С такава от 300ТД 147к.с. (ОМ603 мотора) би трябвало да стане най-лесно, но допълнително се настройва дебита й. Иначе двигателя без бордкомпютъра ли ще го слагате? Как тогава биха се управлявали работата на турбото и дюзите?

Link to comment
Share on other sites

Помпата на 350ТД двигателя мисля, че също се командва от бордкомпютър. С такава от 300ТД 147к.с. (ОМ603 мотора) би трябвало да стане най-лесно, но допълнително се настройва дебита й. Иначе двигателя без бордкомпютъра ли ще го слагате? Как тогава биха се управлявали работата на турбото и дюзите?

И 350ТД няма бордкомпютър. Намерил съм 300ТД и съм я пратил на един пич от София (Капри), който каза че ще реши проблема. А що се отнася до турбото, сегашното сигурно се управлява електронно, но ще сложа това от 300ТД от 124-ка което е с байпас, иначе ще го гръмна на първото изпържване :) Освен тия неща трябва да се вземе и състемата на горивния филтър и някой други дреболии от 124-ката ... Ще пиша със сигурност като почнем да ги сглабяме едно по-едно :(

Link to comment
Share on other sites

И 350ТД няма бордкомпютър. Намерил съм 300ТД и съм я пратил на един пич от София (Капри), който каза че ще реши проблема. А що се отнася до турбото, сегашното сигурно се управлява електронно, но ще сложа това от 300ТД от 124-ка което е с байпас, иначе ще го гръмна на първото изпържване :) Освен тия неща трябва да се вземе и състемата на горивния филтър и някой други дреболии от 124-ката ... Ще пиша със сигурност като почнем да ги сглабяме едно по-едно :(

То взе, че стана ОМ603, но вентилиран. Иначе решиха ли се другите проблеми по монтажа, по специално с картера и захващането?

Link to comment
Share on other sites

То взе, че стана ОМ603, но вентилиран. Иначе решиха ли се другите проблеми по монтажа, по специално с картера и захващането?

Общо взето така ще стане. Иначе не сме почнали да го качваме, но на първо четене, мисля че няма да имаме пролеми защото джипа има солиден лифт и ограничителни колани, поне с картера ще се разминем ... Когато го качим ще имаме 100% яснота :)

Link to comment
Share on other sites

така както е записано заглавите разбирам 4е става на в1прос за 24 цилиндара,за6тото V24 не озна4ава 24 клапана.според мен е по правилно да се запи6е 24V :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Днес чухме гласчето на двигателя, въпреки че не бяха свързани всичките нужни неща около него. Оказа се, че задачата въобще не е толкова лесна колкото си мислехме и четохме по Интернет. Общо взето почти не остана нещо по обурудването на двигателя което да е претърпя промяна, разбира се като говорим и за подмяна с механична дизелова помпа. Някой неща които се сещам, че трябва да бъдат напрвени:

- Да се направят "направи си-сам" лапи за захващане на мотора към шасито. Оригиналните тампони от 290д паснаха идеално. Ние си поставихме за цел да изместим двигателя максимално назад като спечелихме около 3см които ще използваме за поставяне на по-голям радиатор.

- Да се замени електронната помпа с механична, като предварително се даде на добър майстор който да промени и настрои параметрите за този двигател.

- Да се заменят горивния и масления филтър с такива от обикновен дизел (или турбодизел). Обърнете внимание на масления филтър в местото където се допира с колекторите, има вероятност да не можете да го сменяте коато колекторите са поставени и може да се наложи малко да ошлайфате и двете...

- Да се изготви "направи си-сам" лостов механизъм за подаване на газ, тъй като такъв оригинален от друг двигател не става.

- Да се препработи вакума на турбото, защото действа на обратно

- Да се направи байпас на турбото, като се разпробие и за да може да му се вкарат около 1-1.2 максимум атмосвери, при тези параметри трябва да се реже малко повече ;) По принцип идеята на байпаса е да не се избуши турбото тъй като с ел. помпата се е изключвало електронно.

- Ако искате да си ползвате оборотомера, ще се наложи да си разпробиете дупка за датчика.

За сега толкова, после ще пиша още...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Имаме странен проблем. На ниски обороти мотора се държи тромаво, чак след 2000 оборота като включи турбината се изстрелва като самолет. Някакви идеи къде да се пипне?

Link to comment
Share on other sites

Проблемите ги остранихме - недостатъчно подаване на гориво и излязъл въздуховод на интерколера. Стана като самолет, много съм доволен. Искам само да отбележа нещо много важно, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО преправяйте ваната на картера защото при скок се удря в прасето на моста. В задния десен край имам дупка колкото 5ст, маслото изтече и двигателя блокира. Иначе този 30мин тест наистина ми достави огромно удоволствие, мотора е просто велик!

Link to comment
Share on other sites

Колега,дали това не се дължи на /неоргиналните лапи/,които по рано ти писах да си вземеш оргинални,защото,оргиналните повдигат двигателя по нагоре.

Link to comment
Share on other sites

Колега,дали това не се дължи на /неоргиналните лапи/,които по рано ти писах да си вземеш оргинални,защото,оргиналните повдигат двигателя по нагоре.

Аз си направил собствени лапи, двигателя е максимално нагоре на 1см от капака. Освен това го изтеглихме и 2-3см максимално назад което спомогна да сложим по дебел радиатор! Въпреки това обаче на бавните успях да стигна 100 градуса температура на водата и ще трябва да се мисли нещо по въпроса. Сега кат се замисля, ако не беше това изтегляне назад можеше и да не се спука защото дупката е точно в задния десен ъгъл на легена.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Доста време бях зает с лични дела и нямах време да се занимавам с джипа който си има сериозен проблем. При смяната на двигателя се появява един особенно неприятен момент - загряване. С лекота успявам да достигна до критичните 110-120градуса и то в не особенно топло време. Дори и трислойния радиатор който правихме по поръчка не върши работа, а от допълнителната перка отпред става още по-лошо. Изхода е само един - голям радиатор с големи перки в задната част. Ще се реже и работата по него започва от утре ... :unsure::good: Ще гледам да пускам снимки от време на време.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Доста време бях зает с лични дела и нямах време да се занимавам с джипа който си има сериозен проблем. При смяната на двигателя се появява един особенно неприятен момент - загряване. С лекота успявам да достигна до критичните 110-120градуса и то в не особенно топло време. Дори и трислойния радиатор който правихме по поръчка не върши работа, а от допълнителната перка отпред става още по-лошо. Изхода е само един - голям радиатор с големи перки в задната част. Ще се реже и работата по него започва от утре ... :D:p Ще гледам да пускам снимки от време на време.

Какво стана със зверчето от доста време не си писал нищо за маневрите по машината

Реши ли проблема със загряването ?

И няма ли някоя снимчица да стане по нагледно :p

Edited by tencho
Link to comment
Share on other sites

Какво стана със зверчето от доста време не си писал нищо за маневрите по машината

Реши ли проблема със загряването ?

И няма ли някоя снимчица да стане по нагледно :p

Зверчето е готово отдавна. Разгрявам го от време на време. Отново има тотална промяна ... Трябва да направя актуални снимки... :D

Link to comment
Share on other sites

Зверчето е готово отдавна. Разгрявам го от време на време. Отново има тотална промяна ... Трябва да направя актуални снимки... :D

Как реши проблема с загряването по-голям радиатор ли сложи?

В какво се изразява тоталната промята изряза ли му тавана :p

Edited by tencho
Link to comment
Share on other sites

Как реши проблема с загряването по-голям радиатор ли сложи?

В какво се изразява тоталната промята изряза ли му тавана :p

Ето ти жокер :D

Link to comment
Share on other sites

Зверчето е готово отдавна. Разгрявам го от време на време. Отново има тотална промяна ... Трябва да направя актуални снимки... :D

Добре сте се справили, :p

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.