Jump to content

Битие и страдание на един УАЗ-каджия


th3f0x13
 Share

Recommended Posts

Попаднах на забавно "разказче" в НаЛов.ком:

Верен на говеждата си природа реших да си купя "УАЗ".Ходих ,рових гледах и накрая си харесах един.Сложих мазната престилка(за да не се цапам-не се съмнявате,че беше мръсен нали?) отворих капака И видях каквото очаквах.Накрая се разбрахме с човечеца платих го и горд от новата си придобивка реших да се прибирам към дома ,от там разбира се започна и моето приключение.Опитах се да седна на седалката и седнах на пън,казах си това УАЗ все пак и с безграничен оптимизъм завъртях ключа.Не последва нищо никакъв признак на живот.Както и да е след половин часов престой в него под него и около него накрая двигателят излезе от кома и напомни за хубавите си години като завъртя невероятните 2000 оборота.Гордо подкарах по улицата(след десет минутни усилия да вкюча на скорост)карах безгрижно десетина минути минах цели две преки ,когато нещо издрънча свирепо ,усетих как минавам върху нещо,спрях веднага,тъй като нямах ръчна в което не сте се и съмнявали просто навих волана и гумата опря в бордюра. Гледката,която видях не ме изненада,но ме изнерви малко.Предната броня след дълга борба с гравитацията се беше предала и безжизнено лежеше под УАЗА.Запазвайки оптимизма си видях в ситуацията нещо хубаво,реших ще сложа отпред един ролбар като на Джиповете.Прибрах си умрялата броня качих се в"джипа" и продължих напред.

Стигайки до края на града видях много приятна нива ,моментално реших ,че това е моят шанс да блесна като як офроудър УАЗ (и аз бях чувал историите ,че "това минава отвсякъде") нададох цялата газ колата се разбонтува подскочи и тръгна напред минавайки през първарта неравност вече опитах от тръпката да имаш УАЗ.Усещането беше невероятно имах чуството ,че съм яхнал 10-тина бика ,главата ми се удряше в рейките на тавана ,но поне се държах за волана орах си така из нивата и придобивах все повече самочуствие увереност в себе си и колата.След половин час получих схващане на ръцете и реших да я давам по кротко седнах на прага на УАЗА и запалих цигара за кратко се почуствах като в реклама на "CAMEL" ,но за кратко нещо изпука и аз се озовах на земята.Огледах се изненадано и видях уморения праг да лежи до мен в калта .Това не помрачи доброто ми настроение,та аз бях горд собственик на УАЗ.Отпочинал добре се насочих към калната локва в средата на нивата. Засилих се добре ама много добре навлязох в локвата и УАзът спря ама баш в средата на локвата дотам си му беше душицата натискам газ до дупка нищо.Въртя волана наляв надясно пак нищо дадох пак газ нещо изпука и колата пак изпадна в кома.Седях си в нея в срдата на локвата и размшлявах над въпроса защо аджеба хората и в частнос аз си купуват УАЗки мислих мислих и го измислих.

Психологически профил на УАЗкаджията:

УАЗкаджията еособена форма на мазохизъм,на човек увлечен по метода направи си сам,след толкова дълги опити да оправи непоправимото т.е. УАЗът той самият започва да се залъгва,че го харесва.В моменти на ремисия някои се осъзнават ,но закратко.

Пример:

Действито се развива в сервиз, където гордият собственик на УАЗ сислага дискови спирачки.

-Е....ти кочината няма ли датръгнеш най-накрая толковапари налях в теб.

-МИ продай го бе -казва кибикът,който само гледа сеир.

-За колко да го продам?-пита с увесен нос собственика

-Ми за 50 000 Долара-казва кибикът

-Мога ли да му взема толкова -пита със светнал от надежда поглед собственика

-Не ,но нищо не ти пречи да си помечтаеш-казва кибикът .

За УАЗА и бурканите от село

След премеждията в локвата предприех интензивна реанимация на новата си придобивка. Започнах с "Ръководство и експлоатация на УАЗ" където пишеше:"Когато се саморазвият(или скъсат) и паднат болтовете на някоя от предните главини,ги заменете с болтове от основата на предните седалки.Размера и резбата са същите"."КОГАТО" ,а не " АКО"...

След като прочетох това сложих пак мазната престилка и притегнах всички болтовее ,до които успях да се докопам(повече от половината се скъсаха разбира се).

Сле този полууспешен опит пълен с надежди започнах оглед на УАЗът да отстраня козметичните проблеми:

Чистачките елегантно избягваха допира с предното стъкло ,багажникът ,за който бяха необходими 2 ,а понякога и 3 ръце беше в окаяно състояние.Имах и определени проблеми с тоците оправех ли фаровете се губеха мигачите и обратното,накрая се отказах от неравната битка и реших да го карам така.(всичко това се случаше докато един възрастен майстор-джедай водеше също толкова неравна битка с мотора).

И така всичко това е вече минало и реших да предприема пътуване до село да се похваля на баба - имах джип все пак.Тъй като ме предупредиха ,че това нещо харчи подобащо се запасих и с две туби бензин(и двата резервоара течаха).

Вече съм на път ,добре че съм здрав в ръцете ,воланът се опитваше постоянно да ми избяга,изминах 45-те километра до село с нестихващ ентусиазъм и с колосалната средна скорост от 50км/h.и разход около 17на сто.

Баба много се зарадва ,видът на звяра и навя сантиментални спомени за младините за полето и т.н.

На баба и се прииска да я повозя:

-Бабче да ме закараш до леля ти Миче да взема от нея празни буркани ,хем ще ме повозиш,хем няма да ги мъкна пеш-каза баба.

Само това и чаках подпалих тутакси натам.

Натоварих аз бурканите в багажника(вече е изкърпен) натоварих баба и потеглих.Лоша работа започна се едно дрънчане едно чупене на тези буркани ,та чак двигателя ми се стори тих(за водене на разговор и ду ма не можеше да става),изведнъж се чу оглушителен грохот дрънчанто на бурканите замлъкна,спирам аз и гледам гърнето ми в прахта прибрах го при бурканите (повече от половината изпочупени)в багажника.Баба мълчи бледа като платно нищо не казва.Както и да закарах я жива до вкъщи,но много уплашена,размина ми се само с конското,че туршия за мен няма да има и потеглих обратно ревейки свирепо и разлайвайки кучетата на цялото село.

Карам си аз и си мисля ама какво си мисля то от тоя вой не мога да мисля,а само си карам,карам карам по едно време се чу дрън трес УАЗът подскочи и спря слизам аз гледам гледам и ............до тука бях падна ми кардана.Седнах аз по познатия начин на прага на джипа(и той е изкърпен)запалих си цигара(досущ като в реклама на CAMEL)и се замислих,мислих мислих и го измислих.

Трябва да имаш страшни семейни проблеми и да се чудиш как да избягаш от жена си ,за да си купиш УАЗ.А аз като ерген реших да го продам.!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Много яко разказче, на времето и аз имах подобни премеждия с една нива, не издържах и я продадох.

Сега карам Г класа и вече наистина карам и премеждията са по-малко.

И в крайна сметка продадели я?

Link to comment
Share on other sites

Абе що се бъзикате с УАЗ-а?Има хора които се засягат и аз съм един от тях например :)

И за Г класите мога да напиша същото че и по зле дори.На който не му харесва УАЗ-а-ами да не го кара и да не се вози в него бре.Кой Ви кара да си купувате УАЗ?УАЗ-а не е за всеки и Руснаците много правилно казват че случайни хора УАЗ не карат!

Link to comment
Share on other sites

Абе що се бъзикате с УАЗ-а?Има хора които се засягат и аз съм един от тях например :cool:

И за Г класите мога да напиша същото че и по зле дори.На който не му харесва УАЗ-а-ами да не го кара и да не се вози в него бре.Кой Ви кара да си купувате УАЗ?УАЗ-а не е за всеки и Руснаците много правилно казват че случайни хора УАЗ не карат!

Да, много си прав, че случайни хора УАЗ не карат. Баща ми още не ми дава да му карам УАЗ-а, щото съм щял да го счупя, :) ама той първо трябва да го направи :(.

Дай историйката за Г-то.

Link to comment
Share on other sites

Аз не се бъзикам, просто цитирах един потребител от НаЛов.ком. Извинявам се ако съм засегнал някого :)

Link to comment
Share on other sites

Eй, аман от комплексирани западняшки мекерета! Карайте си Мерцедеси и пр. и не се бъзикайте с мъжете, мама му стара! Качил се на G - клас и си отдъхнал, няма що! А дедо ти, съм сигурен, че с трън си е връзвал потурите на нивата!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

скоро ще си купуван джип незнам уаз или нива .ако можете да ми кажете за уаз с дизелов двигател кой модек е и имали изобщо такъв уаз.защото бях чул нещо такова.

пишете ми на [email protected] или тук.

Link to comment
Share on other sites

скоро ще си купуван джип незнам уаз или нива .ако можете да ми кажете за уаз с дизелов двигател кой модек е и имали изобщо такъв уаз.защото бях чул нещо такова.

пишете ми на [email protected] или тук.

Има вече тема "Уаз или Нива" ето ТУК. А за УАЗ с дизелов двигател аз не съм чувал.. ама може и да има.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Той купил най-големия боклук от всички обяви -марката УАЗ му била виновна,ела да видиш моя ве пич,после приказвай глупости,да кошник си беше ,ама го стегнах ,и няма да ми падне нито ауспуха ,нито кардана нито нищо ,малко си се поувлякъл в разказа!!!!!! УАЗ -а трябва да го усещаш като го караш,а карам УАЗ от 10 години и НИКОГА ,ама НИКОГА досега някой не ме е дърпал ,и имах оригинална задна лебедка с кардан,дори незнаех как се ползва ,просто не се е налагало ,а джипа ..... само дето по таван не беше обръщан,корава душа ,как издържа незнам ,сега имам друг УАЗ 469 ,стария беше ГАЗ 69 .!Тия приказки ги разправяй някъде на масата след 5-6 ракия ,да не ти се смеят хората тука !

Link to comment
Share on other sites

Той купил най-големия боклук от всички обяви -марката УАЗ му била виновна,ела да видиш моя ве пич,после приказвай глупости,да кошник си беше ,ама го стегнах ,и няма да ми падне нито ауспуха ,нито кардана нито нищо ,малко си се поувлякъл в разказа!!!!!! УАЗ -а трябва да го усещаш като го караш,а карам УАЗ от 10 години и НИКОГА ,ама НИКОГА досега някой не ме е дърпал ,и имах оригинална задна лебедка с кардан,дори незнаех как се ползва ,просто не се е налагало ,а джипа ..... само дето по таван не беше обръщан,корава душа ,как издържа незнам ,сега имам друг УАЗ 469 ,стария беше ГАЗ 69 .!Тия приказки ги разправяй някъде на масата след 5-6 ракия ,да не ти се смеят хората тука !

Колега не виждам що се палиш. Тескта си е за майтап.

Link to comment
Share on other sites

Колко много мъка има на този свят...... :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Приказват за Уазкаджиите защото ни завиждат колко е проходим.

Хубави гуми!Но няма какво да ги върти :mail1: !За белязъл съм на всички Уаз,че докато буксува може да се преброи винтила на гумата колко пути минава :girl_cray2:

Link to comment
Share on other sites

Бе вие УАЗ и ГАЗ за едно и също си ги имате.Направихте нов завод УГАЗ. :D Разликата между "по западните" средства за превоз и "източно" сътворените железа е ,че при първите ти се къса джоба от раз и после чат пат а при вторите дупката е постоянна. :lol: Дет един гилизин по Дискавъри пита спътника си през Монголия карайки нов УАЗ Хънтър : Знаеш ли защо такива коли не се предлагат у нас - защото няма кой да ги купи :D:bira:

Link to comment
Share on other sites

Бе вие УАЗ и ГАЗ за едно и също си ги имате.Направихте нов завод УГАЗ. :D Разликата между "по западните" средства за превоз и "източно" сътворените железа е ,че при първите ти се къса джоба от раз и после чат пат а при вторите дупката е постоянна. :lol: Дет един гилизин по Дискавъри пита спътника си през Монголия карайки нов УАЗ Хънтър : Знаеш ли защо такива коли не се предлагат у нас - защото няма кой да ги купи :D:bira:

В моя случай само предницата "ламарините" е ГАЗ-69,а кабината е ГАЗ-66/Виетнамка/.Всичко останало,та дори и под капака е УАЗ 469.......и затова взех отношение по темата.........няма как!

Link to comment
Share on other sites

В моя случай само предницата "ламарините" е ГАЗ-69,а кабината е ГАЗ-66/Виетнамка/.Всичко останало,та дори и под капака е УАЗ 469.......и затова взех отношение по темата.........няма как!

Всички сме така независимо кой кво кара :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Приказват за Уазкаджиите защото ни завиждат колко е проходим.

Хайде да ви повдигна малко настроението.Когато синът ги видя каза,че иска един. http://vbox7.com/play:437fc723e0 ; http://vbox7.com/play:m48b2c5662

Link to comment
Share on other sites

Като чета тези редове започвам да са смея.....И аз искам да разкажа една дълга история.Горд собственик на опел франтера верно вози хубаво светят много лампички чува се сидипо управлява се леко и до тук първото излизане наклон и дупна предната полуоска се измъкна честито....Сменяне паджеро 3.8 двигател змеи на пътя и на нафтата година и половина в гората и заднея деференциял почна да рупа пластините заминали стана каруча....Сменяне чероки бензин високи гуми е екстра на второто излизане счупи ресьор смена с прагов водна помпа 300лв-ремък 65лв.ролка успокоителна60лв.тампон на двигате 85лв.изпопадаха всички лаисни заприлича на ништо.Смяна созеки гние съсскороста с която се движи скъса държача на ресьора пълно прикючение.Другите китаиски колииски не са по различни като знаеме какво качество предлагат.Вече новите пикапи с електроника са много дълги и не минават в тесните *** завои и харчат доста.И се върнах на руснака за 200лв. от вторични без двигатил сложих двигател от жук за 50лв. паква сложих карборатор от жигули 1.3 парно от лада и 3г.биз проблеми.малко бензин ефтина подръжка например тампони 1лв. за двигапеля 7лв.пълен ремонт на двигателя 150лв. И сега ми кажете че всичко е лъжа ще кажа оште нешта на всеки които които каже че всичко западно е супер.........

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Уважаеми колеги имам скромен опит с уазките ,но не мога да разбера що се нахвърляте върху човека с най различни коментари.Наскоро се разбрахме с едно момче да ходим за патици на селския язовир с уазка.Късен след обед чакам превоза и тръгваме на така дълго чаканият лов.Идва въпросният приятел и ме взима от вкъщи качвам се мирише на бензин ,но нормално защото са пробити резервоарите и има туба зад седалката.минаваме 200 м и след първата локва започва прекъсване защото се намокрило делкото след продухване палим със последните сили на акумулатора потегляме отново след 100 метра ни пада гърнето и започва рев като от състезателен автомобил но не за дълго още 50 метра и изгасна по необясними причини.поредния опит за палене на стартер неуспешен води до вадене на манивелата и въртене като луди в кал палим 10 м гасне и така 20 пъти шофьорът побеснял форсира чува се гърмене под каросерията и святка все едно има гръмотевици ,така 10 пъти докато от 5л бензин остана литър и аз реших да се прибираме за да не ходим далече за трактор от гърмежите на ауспуха всички в селото си мислеха че сме стреляли с картечница страхотно преживяване за начинаещи извода е с уазка само на равно и сухо място с много бензин в резерв..аз вече също съм собственик на уаз фургон от кауфланд си го купих и е единственият уаз който пали и топъл и студен и върви през кал и сняг скоро и клип ще ви направя

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Уважаеми колеги имам скромен опит с уазките ,но не мога да разбера що се нахвърляте върху човека с най различни коментари.Наскоро се разбрахме с едно момче да ходим за патици на селския язовир с уазка.Късен след обед чакам превоза и тръгваме на така дълго чаканият лов.Идва въпросният приятел и ме взима от вкъщи качвам се мирише на бензин ,но нормално защото са пробити резервоарите и има туба зад седалката.минаваме 200 м и след първата локва започва прекъсване защото се намокрило делкото след продухване палим със последните сили на акумулатора потегляме отново след 100 метра ни пада гърнето и започва рев като от състезателен автомобил но не за дълго още 50 метра и изгасна по необясними причини.поредния опит за палене на стартер неуспешен води до вадене на манивелата и въртене като луди в кал палим 10 м гасне и така 20 пъти шофьорът побеснял форсира чува се гърмене под каросерията и святка все едно има гръмотевици ,така 10 пъти докато от 5л бензин остана литър и аз реших да се прибираме за да не ходим далече за трактор от гърмежите на ауспуха всички в селото си мислеха че сме стреляли с картечница страхотно преживяване за начинаещи извода е с уазка само на равно и сухо място с много бензин в резерв..аз вече също съм собственик на уаз фургон от кауфланд си го купих и е единственият уаз който пали и топъл и студен и върви през кал и сняг скоро и клип ще ви направя

Аз нямам уаз,но имам известен опит с тази марка.като войник покарах малко такава машина-но не като тази която си описал по-горе(описал си някаква пародия на автомобил).На много учения сме ходили,но много рядко се е случвало на уазките да закъсат някъде.Минавали сме и през доста дълбоки води,но нямам спомен да се намокрило делкото на някоя от машините.След като се уволних и станах ловец,също имам доста изминати километри из ловните полета с уаз,само,че като пътник :) Ми да пиша честно,закъсвали сме,но не заради машината,ами заради леко откачения и водач :) Така,че колега,направил си си прибързани изводи за марката.Няма лоша стока,има лоши стопани!

Link to comment
Share on other sites

За Уаз не знам , в казармата карах Зил 131.

С такава лекота минава през ниви с 60-90 см сняг , че сега като се сетя и ми се приисква да си купя един за лов....всъщност , не си спомням да съм виждал закъсал такъв . Трябва да си много куц шофьор , че да успееш да го закъсаш това.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.