Jump to content

Лада Нива-изработване и монтаж на бордови редуктори на колелата


Recommended Posts

Въпреки че много хора у нас казават че Нивата не е добра и не ставала за офроуд-Руснаците си карат Нивите и минават там където и други джипове минават.Разбира се с необходимите подобрения по машините.Ето малко снимки от изработването и монтажа на бордови редуктори на Лада Нива.След монтажа човека е сложил гуми 35х12.5х16,кара я вече известно време в тежки условия и няма проблеми :rolleyes::excl:

i-261.jpg

i-262.jpg

i-263.jpg

i-264.jpg

i-265.jpg

i-266.jpg

i-267.jpg

i-268.jpg

i-269.jpg

i-270.jpg

Edited by NEMESIS
Link to post
Share on other sites
i-280.jpg

На тази снимка кожуха ли се скъсява ?

И ако не,каква е целта на тази операция?

Много полезно и интересно.Браво :rolleyes:

Edited by NEMESIS
Link to post
Share on other sites
На тази снимка кожуха ли се скъсява ?

И ако не,каква е целта на тази операция?

Много полезно и интересно.Браво :excl:

Не се скъсява моста,просто го обшиват за да е по здрав понеже на Нивата моста е ламаринен и има вероятност да се скъса ръкава :rolleyes:

Link to post
Share on other sites
Не се скъсява моста,просто го обшиват за да е по здрав понеже на Нивата моста е ламаринен и има вероятност да се скъса ръкава :rolleyes:

На долните снимки се вижда,че доста го е подсилил :excl:.

Благодаря .

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

zdravei kolega sas pravo dati kaja navitsam za tova okachvani no kolko shte mi sedni tova odovolvstvie i posli kolko shte gori kolata kato rashot

Здравей колега,сега първо да ти кажа,навит съм за това окачване но колко ще ми седни това удоволствие и после колко ще гори колата като разход?

Пиши на Кирилица Българино

Edited by NEMESIS
Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Хмм,колко ще струва това нещо не се знае никак,може и много може и малко-това е самоделен редуктор-трябва да се намери кой да го направи и изработи.Реално разхода не може да се каже какъв ще бъде но според мен ще е приемлив.Все пак говорим за много сериозна проходимост с тези доработки :rolleyes:

Link to post
Share on other sites
Хмм,колко ще струва това нещо не се знае никак,може и много може и малко-това е самоделен редуктор-трябва да се намери кой да го направи и изработи.Реално разхода не може да се каже какъв ще бъде но според мен ще е приемлив.Все пак говорим за много сериозна проходимост с тези доработки :rolleyes:

Данчо,цената в случая е единия от многото проблеми. За изработането на такъв редуктор ще трябват няколко основни елемента.

1. Чертеж на редукторите (изработка по картинка на тези детайли няма как да стане)

2. Човек който има под ръка цех с металообработващи машини

3. Зъбчатките кой ще ги изработи или от къде ще се вземат? Това са 8 планетарни и 8 сателитни колела. Тези които са на снимките са с прави зъби а за да са по издържливи и да не шумят трябва да са с наклонени зъби. Трябва колелата да ги има като стандартна част ,защото машината ще е по превенция претоварена и какво правим ако се изрони някое колело.

4. Лагерите, ако си мислиш че с нормални съчмени лагери нещото ще е надеждно много се лъжеш. Ами грубо ги смятам 10бр. лагери на колело общо около 40бр.лагери за цялото нещо.

5. КПД. Чувал си този термин. За какво са ти мостове с ниско КПД?

Автомобил с такива редуктори колко ще е по-проходим? Единствено ще може да се движи в коловозите на БРДМ-ите (което е спорно) и като гледам направо неможем да се разминем с тази военни возила в гората. Ще кажеш в калта,ми в калта си ограничен от гумите. Хубавите кални гуми работят при големи обороти за да се самопочистват а с тези редуктори просто забрави, пък и блатата в българия са защитени територии.

Ако искаш да влагаш пари в нещо полезно за Всъдехода методите са:

-Геометрични размери на автомобила (малък автомобил)

-Артикулация на окачването (повишени ходове)

-Високи теглителни качества и възможност за продължително движение на празен ход (раздатка с висока редукция и мощен двигател)

-Ниско налягане между колелата и опорната повърхност (гуми с ниско налягане)

-Възможност за продължително движение при страничен наклон (нисък център на тежеста на атомобила и дълбок картер на двигателя)

-Максимално сцепление на колелата с опорната повърхност (гуми тип "ЕЛАЧКА")

-Наличност на макара за самоизтегляне (Лебедка ,най полезното нещо на всъдехода)

Редукторния мост в нищо от горе описаните неща не помага. Редукторния мост е създаден с друга цел.

Edited by banjo
Link to post
Share on other sites
Данчо,цената в случая е единия от многото проблеми. За изработането на такъв редуктор ще трябват няколко основни елемента.

1. Чертеж на редукторите (изработка по картинка на тези детайли няма как да стане)

2. Човек който има под ръка цех с металообработващи машини

3. Зъбчатките кой ще ги изработи или от къде ще се вземат? Това са 8 планетарни и 8 сателитни колела. Тези които са на снимките са с прави зъби а за да са по издържливи и да не шумят трябва да са с наклонени зъби. Трябва колелата да ги има като стандартна част ,защото машината ще е по превенция претоварена и какво правим ако се изрони някое колело.

4. Лагерите, ако си мислиш че с нормални съчмени лагери нещото ще е надеждно много се лъжеш. Ами грубо ги смятам 10бр. лагери на колело общо около 40бр.лагери за цялото нещо.

5. КПД. Чувал си този термин. За какво са ти мостове с ниско КПД?

Автомобил с такива редуктори колко ще е по-проходим? Единствено ще може да се движи в коловозите на БРДМ-ите (което е спорно) и като гледам направо неможем да се разминем с тази военни возила в гората. Ще кажеш в калта,ми в калта си ограничен от гумите. Хубавите кални гуми работят при големи обороти за да се самопочистват а с тези редуктори просто забрави, пък и блатата в българия са защитени територии.

Ако искаш да влагаш пари в нещо полезно за Всъдехода методите са:

-Геометрични размери на автомобила (малък автомобил)

-Артикулация на окачването (повишени ходове)

-Високи теглителни качества и възможност за продължително движение на празен ход (раздатка с висока редукция и мощен двигател)

-Ниско налягане между колелата и опорната повърхност (гуми с ниско налягане)

-Възможност за продължително движение при страничен наклон (нисък център на тежеста на атомобила и дълбок картер на двигателя)

-Максимално сцепление на колелата с опорната повърхност (гуми тип "ЕЛАЧКА")

-Наличност на макара за самоизтегляне (Лебедка ,най полезното нещо на всъдехода)

Редукторния мост в нищо от горе описаните неща не помага. Редукторния мост е създаден с друга цел.

Аз не бих тръгнал да ги изработвам,по скоро си бих купил готови изработени ако е за мен-има начин да се купят-който търси намира :excl:

Чертежи е трудна работа но не невъзможна,имам малко чертежи ама при нужда мога да ги намеря всичките необходими но на мен не ми требват аз няма Нива/УАЗовите бордови редуктори имам всички чертежи и ме спират пари само да ги направя/

Цех с металообработващи машини има-говорил съм и съм ходил лично в Завод Терем-Ивайло/Военноремонтен завод в В.Търново/

Зъбчатките са стандартни и са от скоростни и раздатъчни кутии на камион :(

Автомобил с такива редуктори е достатъчно проходим!Нивата на снимките се явява често по много състезания в Русия и дава много добри резултати :rolleyes:

И за КПД съм чувал,че и за доста други неща като безстепенна трансмисия/не автоматик/ няколко човека които живеят от производство на всъдеходна техника и са получили и патенти за нея-са ми в контактите на ICQ-то и си подържаме постоянна връзка че и доста неща ми пратиха от Русия,та все съм чувал това онова :excl:

Хубавите кални гуми работят казваш при големи обороти-ами донякъде е така ако се кара на принципа на мръсната газ и на боксуването-ама има много примери от които е видно че може и без да се боксува/гуми с ниско налягане и централна подкачака на колелата/-справка Блатоходите Трекол,Лопасня,Странник и подобни/

Аз на състезания няма да ходя и не са ми необходими някой неща като лебедка електрическа и подобни.Поръчал съм механична с Ком-като дойде ще го мисля за монтажа.Продължително движение при страничен наклон-аз не съм състезател и винаги мога да заобиколя дадения терен.

За себе си аз искам максимален просвет на джипа-височина да мога да си карам спокоино в големи коловози,кал и много сняг :excl:

Редукторните мостове не случайно са избрани като концепция от Унимог,Пинцгауер,Лапландер,УАЗ,Хамър-1,Прага,новите ЗиЛ-ове и доста други машини.Кой каквото ще да говори-редукторният мост си има много предимства и това е безспорно.

Може би не става за карания тип рали-но аз не се и интересувам от тези ралита-за това си има състезатели :(

Edited by NEMESIS
Link to post
Share on other sites
Аз не бих тръгнал да ги изработвам,по скоро си бих купил готови изработени ако е за мен-има начин да се купят-който търси намира :excl:

Хубавите кални гуми работят казваш при големи обороти-ами донякъде е така ако се кара на принципа на мръсната газ и на боксуването-ама има много примери от които е видно че може и без да се боксува/гуми с ниско налягане и централна подкачака на колелата/-справка Блатоходите Трекол,Лопасня,Странник и подобни/

Аз на състезания няма да ходя и не са ми необходими някой неща като лебедка електрическа и подобни.Поръчал съм механична с Ком-като дойде ще го мисля за монтажа.Продължително движение при страничен наклон-аз не съм състезател и винаги мога да заобиколя дадения терен.

За себе си аз искам максимален просвет на джипа-височина да мога да си карам спокоино в големи коловози,кал и много сняг :rolleyes:

Редукторните мостове не случайно са избрани като концепция от Унимог,Пинцгауер,Лапландер,УАЗ,Хамър-1,Прага,новите ЗиЛ-ове и доста други машини.Кой каквото ще да говори-редукторният мост си има много предимства и това е безспорно.

Може би не става за карания тип рали-но аз не се и интересувам от тези ралита-за това си има състезатели :excl:

Ако намериш готови е най-добре защото ще ги е правила фирма която прави поне по 1000 на месец,всичко ще е проверено и прогонено и слабите места ще са сведени до минимум. Ако някой тепърва ще открива топлата вода няма да му е лесно.

За гумите сам си стигнал до правилния извод. Калните гуми които са за 80% или 100% off-road нямат нищо общо с гумите със свръх ниско налягане от блатоход.

За лебедките пак не си прав. Ако си мислиш че лебедката е за състезателни всъдеходи ще ти кажа че е точто обратно. Състезателните джипове нямат лебедки (За справка BAJA 1000, Formula off-road, Hamer down и т.н.).

"Унимог,Пинцгауер,Лапландер,УАЗ,Хамър-1,Прага,новите ЗиЛ-ове и доста други машини", Ти забелязваш ли нещо,това са само военни машини и са от категория TRUCK. Редукторните мостове са подходящи само за движение във военна колона където първо вървят тежките бронирани машини а на края изброените от теб автомобили след като коловозите вече са големи. Коловози в нашите гори и поля няма и и тежки военни машини също няма.

С редукторни мостове ще се движиш само в несъществуващи коловози а за кал и сняг най много да отидеш пет-десет метра по напред. Най-добре инвестирай пари в една лебедка и не се занимавай с глупости.

Ходих на състезанието в Румъния както знаеш и гледах как онези с редукторните мостове нищо не направиха.Ако не вярваш като се срешнем мога да ти покажа снимки. Имаше техника с най разнообразна конструкция но само оригиналните конструкции показваха добри резултати.

Link to post
Share on other sites

Благой съглсен съм за състезателни цели че не е добра концепция редукторите или че не е правилната айде щото те са си добри редукторите.

Но моите разбирания са далече от състезанията,аз нямам мерак и хъс за съсетзания.Моите идеи са за разходки и каране за кеф :rolleyes:

Темата е пусната информативно за Нивата,човека който я е направил в Русия си я е направил сам,сам си е изработил редукторите-тук там е сгрешил,виял е къде и си е оправил пропуските и си я кара и по състезания и Нивата се класира много добре-то си е и до карач де.

В малко сериино производство са пуснати и допълнителни редуктори за редукторните УАЗови мостове-също предизвикват оргомен интерес в някой среди.Абе всеки си има виждания и концепция за машината.

Аз лебедка съм си поръчал механична и като я взема ще мисля за монтажа-всичко е налично което трябва-Ком,кадан,захват за лебедката.Електрическа аз няма да взема още по малко китайска-не ми е по вкуса,не си падам по лъскавите рекламки-ако искаш го наречи и старомодност-но е така-китайците да си правят ориза в това са най добри :excl:

Състезания от рода на BAJA 1000, Formula off-road и подобни са отделно и за определени хора,за определени машини-тях пък не ги гледам изобщо.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 5 years later...

Здравейте ;
Пиша от Турция 95 модел имам в колата искам измерванията ЕБК от използването на части от изображенията, щях да бъда щастлив, ако ви изпратя .

Link to post
Share on other sites

Страхотен начин за убиване на време и пари, лошо няма , които ги има ,нека се забавлява.

Link to post
Share on other sites

Страхотен начин за убиване на пари

Наистина страхотен и накрая пак си караш лада ;)

Link to post
Share on other sites

Наистина страхотен и накрая пак си караш лада ;)

Кеф цена няма единствено налице е златното правило (колко ти е повече проходим джипа толкова повече ще ходиш пеша да търсиш трактор )
Link to post
Share on other sites

Това единствено с цел повишаване мощността на колелата ли се прави?

Или увеличен просвет?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.