Jump to content

Recommended Posts

''Вартбург'' управляван от собственика на музея Цветан Атанасов и навигатор - администратора на страницата на ''Ретро музей'' във фейсбук - Мая Иванова :)

post-3218-0-06106100-1406656219_thumb.jp

post-3218-0-67747300-1406656220_thumb.jp

post-3218-0-29248200-1406656222_thumb.jp

post-3218-0-73118900-1406656223_thumb.jp

post-3218-0-16819000-1406656225_thumb.jp

post-3218-0-92231500-1406656226_thumb.jp

post-3218-0-20806100-1406656228_thumb.jp

post-3218-0-75408100-1406656229_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Много ме кефи това, че автомобилите са като излезли от поточната линия! Успех на Цецо и по- нататък!

Link to comment
Share on other sites

Много ме кефи това, че автомобилите са като излезли от поточната линия! Успех на Цецо и по- нататък!

Да ти кажа честно, изглеждат много по-добре от тези излезли от поточната линия. Тук всеки детайл се проверява и инспектира, а и Цецо си пада малко педант в това отношение :)

Ще те поканя да отидем заедно на откриването и да ги видиш и пипнеш лично.

Мисля да те повозя с някои от експонатите, за сега съм си запазил право на едно кръгче с ''Чайка''-та, понеже ми навява носталгични спомени от близкото минало.

Първата ми кола беше един чисто нов ''Трабант'', който скоро ще се появи на снимки. Ще те возя и с него, а защо не и нещо по твой избор, да си спомниш и ти за младежките години... :bike:

Ще видиш и едни приятели на Цецо от близкото минало, както някои български знаменитости, които за сега се пазят в тайна :cap:

post-3218-0-91643000-1406664540_thumb.jp

post-3218-0-11458400-1406664542_thumb.jp

post-3218-0-03122700-1406664543_thumb.jp

post-3218-0-88146400-1406664543_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Да ти кажа честно, изглеждат много по-добре от тези излезли от поточната линия. Тук всеки детайл се проверява и инспектира, а и Цецо си пада малко педант в това отношение :)

Ще те поканя да отидем заедно на откриването и да ги видиш и пипнеш лично.

Мисля да те повозя с някои от експонатите, за сега съм си запазил право на едно кръгче с ''Чайка''-та, понеже ми навява носталгични спомени от близкото минало.

Първата ми кола беше един чисто нов ''Трабант'', който скоро ще се появи на снимки. Ще те возя и с него, а защо не и нещо по твой избор, да си спомниш и ти за младежките години... :bike:

Ще видиш и едни приятели на Цецо от близкото минало, както някои български знаменитости, които за сега се пазят в тайна :cap:

Аз за возене с Чайката мерак нямам, защото като бях млад често ми се случваше да ми пращат кола с шофьор да ме взима от къщи. Имаше и Чайки и Даймлери и Волги. :big_boss::beach:

Виж, ако госпойцата от горните снимки се качи за компания, ще се съглася веднагически. Темата за разговор да си избира тя. :air_kiss:

Link to comment
Share on other sites

Аз за возене с Чайката мерак нямам, защото като бях млад често ми се случваше да ми пращат кола с шофьор да ме взима от къщи. Имаше и Чайки и Даймлери и Волги. :big_boss::beach:

Виж, ако госпойцата от горните снимки се качи за компания, ще се съглася веднагически. Темата за разговор да си избира тя. :air_kiss:

Коя госпожица имаш в предвид защото те са две, а след няколко дни ще видиш и още една красива жена :)

Ето едно интервю на Цецо за сутрешния блок по БНТ 1 от тази сутрин - ТУК

Link to comment
Share on other sites

Коя госпожица имаш в предвид защото те са две, а след няколко дни ще видиш и още една красива жена :)

Ето едно интервю на Цецо за сутрешния блок по БНТ 1 от тази сутрин - ТУК

Няма значение коя девойка. И без туй ползвам очила за близо :))))

Link to comment
Share on other sites

Колелата на Комунизма – българин събира 120 соц-автомобила в Ретро Музей

Moskvich-Retro-Museum.jpg?resize=300%2C1

Авторитетният Москвич-408 с цели 4 фара е част от Ретро Музея във Варна. задължителен атрибут на колата-соц-легенда е манивелата.През есента на 1965 г. между България и СССР е подписана спогодба за икономическо сътрудничество, според която до края на 1968 г. завод „Балкан“ в Ловеч трябва да бъде напълно окомплектован и готов за монтаж на 15 000 леки автомобила Москвич 408 годишно. На 4 ноември 1966 г. от монтажната линия на завода слиза първият лек автомобил „Москвич 408“. Общо през периода 1966–1990 в България са сглобени 304 297 броя Москвич 408, Москвич 408И, Москвич 412 и Москвич 2141 „Алеко“.

ВИДЕО + ИНТЕРВЮ + English

Цветан Атанасов от Варна създава единственият и уникален Ретро Музей в България, като до момента има реставрирани над 50 автомобила и 10 мотоциклета, други предмети от периода на социализма и комунизма

Общо взето се старая да пресъздам миналото, любовта на моите родители. Това са спомени и няма значение кога е било. Това е част от нашия живот, на поколения българи“

Цветан Атанасов от Варна, работи по създаването на единствения и уникален Ретро Музей в България. В момента има реставрирани над 50 автомобила и около 10 мотоциклета от общо 120 събрани коли и 150 мотора, както и много други предмети от периода на социализма и комунизма. Возилата са акомпанирани от уникални восъчни статуи на популярни партийни и държавни ръководители от времето на комунизма, като Леонид Брежнев (СССР), Ерих Хонекер (ГДР). Не са забравени и Латино-американските им приятели от Куба Фидел Кастро и Че Гевара.

Cvetan-Atanasov-Varna-Retro-Museum-Car.j

Цветан Атанаосв поправя униформата на Че Гевара в Ретро Музея във Варна. Цветан е роден във Варна на 18 януари 1970 г., бивш спортист.

„Това начинание ми костваше няколко години непрекъснат труд, както и огромна сума пари, но като добавих повече лудост и стана,“ разказа Цветан Атанасов за BulgariCA.com.

„Сега, когато половината вече е готово, а друг е на път да се случи, сега съм щастлив и удовлетворен, и наистина се надявам да оставя незабравими спомени за бъдните поколения,“ добави Атанасов.

Warsaw-Pobeda-Varshava-Car.png?resize=30

Легендарната Газ М20 Победа – Варшава в музея във Варна. Тя е марка полски автомобили произвеждани от 1951 до 1973 год във фабриките FSO (Fabryka Samochodów Osobowych), откъдето произлизат и марките Полски Фиат и Полонез. До 1957 автомобилите Варшава са били произвеждани по лиценз на руските Победа. Произведени са общо 254,471 автомобила.

„Ретро музея е уникален за България и за бившия Цоц-лагер, нищо че в момента се намира в един подземен паркинг на МОЛ във Варна, но надеждата ми е, че в скоро време да се намери нова и постоянна площ във Варна или София и да бъде достъпен за всички желаещи, защото не трябва да забравяме как сме живяли ние, и нашите родители,“ каза Цветан.

„Всички коли са в движение – палят от раз – чисто нови напълно реставрирани двигатели. Започва се от ламарина и се сглобява до последното болтче, хромират се броните. Най-дълго ми отне реставрация на ГАЗ-67, 1943 г. военен модел, колата на 2 Св. Война – 4 години и половина. Тя е и една от най-ценните коли, но най-ценната ми кола е ЗиМ от серията ГАЗ. От моторите разполагам с всичките модели на немските АВО, МЗ, Симсон, чешките ЧЗ, ЯВА, Велорекс триколка, руските ИЖ, Днепър, Урал,“ каза Атанаосв.

„Да не забравя – детски играчки, в т.ч. велосипеди, както и други. Общо взето се старая да пресъздам миналото, любовта на моите родители. Няма политика, мразя я, и не искам въобще да чувам. Как може да има музеи с Хитлер, що да няма и за нашето минало това са вещи, които носят спомени и няма значение кога е било. Това е част от нашия живот, на поколения българи,“ емоционално сподели Атанасов.

„На 1 декември 2014 ще отворим музея в един МОЛ във Варна Нищо няма да се продава, имам си бизнес и пари не ми трябват. Правя този музей, защото го обичам. 53 човека екип, много се работи, успяваме и ще успеем. Правим също и силиконови фигури по специална технология, 19 са готови. Имам уникални 16 монументални бронзови паметника от соц-епохата, между тях 3-метрова статуя на Георги Димитров, която стоеше в град Перник. Постоянно пускаме информация на Фейсбук страницата RetroMuseumBg,“ каза Цветан.

ZAZ-Zaporojets-.png?resize=300%2C257

Гордостта на Украйна във времената, когато бяха „посестрими“ с Русия – Запорожец ЗАЗ-965

В музея са събрани истински „червени“ реликви. Култовият съвестки автомобил „Жигули“, име което на много други езици обаче звучи неприлично – близко е до gigolo (жиголо). Затова колите, предназначени за износ, се продаваха под марката “Лада”. Не е забравен и „Москвич“-а – друга гордост на съветското автомобилостроене дълги години се произвеждаше от АЗЛК („Автомобильный завод имени Ленинского комсомола“) – Автомобилен завод на Ленинския комсомол. У нас на шега съкращението АЗЛК се четеше “Ах,Защо Ли те Купих”.

Гордостта на Украйна във времената, когато бяха „посестрими“ с Русия – ЗАЗ-965, наричан “Отмъщението на Хрушчов”, “Гърбавия” и “Чебурашка”. Любопитен факт, е че първият автомобил на Владимир Путин е бил “ЗАЗ 968″. Той е закупен през 1972 г., но въпреки сериозното си ЕГН, е в отлично състояние и до днес, както и този в българския Ретро Музей.

Skoda-Bulgaria.png?resize=300%2C124

Цветан Атанасов вдига задният капак на едно от своите „деца на колела“ Шкода Октавия в Ретро Музея във Варна.

Във варненския Ретро Музей не е забравена и “братска” Чехословакия с нейното “дете на колела” Шкода. Основаната през 1859 г. от Австрийски граф леярна машиностроителна фабрика в град Пилзен, през 1869 г. става собственност на инженера и преприемач Емил Шкода (Emil von Škoda), като неговата фамилия става търговска марка. Фабриката произвежда метални изделия за промишлеността: мелници, ЖП, електростанци и военно снаряжение за армиите и флота на Австро-Унгария и за износ. По време на 2 Св. Война, когато Чехия е окупирана от Нацистка Германия, заводите Шкода произвеждат танкове за немската армия. През 1945 г. предприятията Шкода са национализирани, а предприятията започващи производство на автомобили в Млада Болеслав, авиозавода в Москва и някои предприятия в Словакия са отделени от фирмата. От 1951 до 1953 г. предприятията Шкода се се наричат Závody Vladimíra Iljiče Lenina (Заводи Владимир Илич Ленин).

Passy-Trabant-NATO.jpg?resize=300%2C200

Яп де Хопс Хефер, ген. секретар на НАТО (2004-2009), в прочутия за всички Трабант на Соломон Паси. Модели на Трабант могат да бъдат видяни в Ретро Музея във Варна.

Във Варна ни напомнят и за ГДР с нейните „пушещи“ и незабравим звук на Вартбург и Трабант. Много хора не знаят, че популярната в близкото минало в България немска лимузина Вартбург дълги години е била част от голямото семейство на БМВ. Началото на тази марка е дадено на 3 декември 1898 г. в областта Тюрингия. През 1928 г. компанията вече е част от БМВ, а след години производството на мотоциклети от Мюнхен е изцяло преместено в Айзенах. След войната и разделението на Германия е прекратено производството на автомобили под марката БМВ и е дадено началото на VEB IFA Automobilfabrik EMW Eisenach (Ифа). През 1956 г. започва развитието си една от гордостите на източногерманската индустрия. След Обединението на Германия държавното предприятие е неподготвено за новата икономическа ситуация и изпада в несъстоятелност. През 1991 г. е сложен край на марката Вартбург, а подразделението на кооперацията е закупено от Американският автомобилен гигант Дженеръл моторс Опел.

http://www.bulgarica.com/

Link to comment
Share on other sites

''Шкода'' 1000 МБ

Един приятел на баща ми имаше такава Шкода - от него запомних, че 1000 МБ означавало 1000 Малки Бели...

Link to comment
Share on other sites

Един приятел на баща ми имаше такава Шкода - от него запомних, че 1000 МБ означавало 1000 Малки Бели...

Има нещо вярно в това, баща ми имаше такава, а аз години по-късно си купих 120 L... :)

Това беше първата ми нова кола купена от ''Мототехника''. Вноската беше на 10 г. и чаках за ''Лада'', ама не можах да дочакам и взех ''Шкода'' :cap:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

...респект за такива хора с възможности,които жертват време,нерви и не на последно място доволно количество пари за да запазят частица от историята за поколенията!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ТУК може да видите интервюто на Цецо дадено за TV7 и част от колекцията която притежава.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.