Jump to content

Старт от скрапа


 Share

Recommended Posts

Нещото на снимката е велосипед,предполагам "Балкан". Взех го на бартер преди известно време в доста по окаян вид от този ,в който го виждате. Двигателя е някъв руски предполагам,неизвестна кубатура. Имаше и фар с динамо,но онзи,от който го взех не излезе коректен и ги е размонтирал преди да ми ги даде,а това си му е част от "чара" .Двигателя го отремонтираха в един сервиз и сега работи. Изчистих ауспуха,сложих му контактен ключ,смених някой кабел и му ударих един спрей. Нещото работи и върви,но...

Предната капла е спукана. Някакъв голям цолаж е и не намерих такава на местния битак. Предната вилка е прогнила и пред счупване.. До довечера ще съм го сглобил и ще го поразходя. Не ме разбирайте погрешно,просто ме кефят такива железа :D. Подготвил съм два литра бензин,омаслен с двутактово масло за резачка.

Ако некой има подобно нещо в къщи нека помогне със съвет или някой чарк.

post-40964-0-00088200-1412855412_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ново двайсе. Сглобих го и го подкарах...и едни ръчки колкото душа има и не издържа. Двигателя скова.

Ще оди в сервиз ,няма как. То кога ли ми е вървяло...

Link to comment
Share on other sites

Колега ,ти изби рибата! И аз обичам железа, ама тва ма утрепа ! Поздрави и наслука!

Link to comment
Share on other sites

...и в кой сервиз ще го закараш това , да го еВа?!

:nea:

Link to comment
Share on other sites

Здравей колега, имам една капла от колело, ако искаш да ти я птатя!!! Телефона ми е 0899879901 ако искаш звънни. Наслука!

Link to comment
Share on other sites

...и в кой сервиз ще го закараш това , да го еВа?!

:nea:

Сервиз е мн общо понятие. Ще търся някой гараж,в който ремонтират моторетки
Link to comment
Share on other sites

Нещото на снимката е велосипед,предполагам "Балкан". Взех го на бартер преди известно време в доста по окаян вид от този ,в който го виждате. Двигателя е някъв руски предполагам,неизвестна кубатура. Имаше и фар с динамо,но онзи,от който го взех не излезе коректен и ги е размонтирал преди да ми ги даде,а това си му е част от "чара" .Двигателя го отремонтираха в един сервиз и сега работи. Изчистих ауспуха,сложих му контактен ключ,смених някой кабел и му ударих един спрей. Нещото работи и върви,но...

Предната капла е спукана. Някакъв голям цолаж е и не намерих такава на местния битак. Предната вилка е прогнила и пред счупване.. До довечера ще съм го сглобил и ще го поразходя. Не ме разбирайте погрешно,просто ме кефят такива железа :D. Подготвил съм два литра бензин,омаслен с двутактово масло за резачка.

Ако некой има подобно нещо в къщи нека помогне със съвет или някой чарк.

Кубатурата по далечен спомен .....39 или 49 куб.см- не помня точно :blush: имах същия двигател.Колелото май е Украйна.

Link to comment
Share on other sites

Ново двайсе. Сглобих го и го подкарах...и едни ръчки колкото душа има и не издържа. Двигателя скова.

Ще оди в сервиз ,няма как. То кога ли ми е вървяло..

Имаше преди две седмици на битака, такъв един двигател-чисто нов.Ако те интересува,утре след лова ще мина да проверя дали не е продаден и каква му е цената.

Link to comment
Share on other sites

Имаше преди две седмици на битака, такъв един двигател-чисто нов.Ако те интересува,утре след лова ще мина да проверя дали не е продаден и каква му е цената.

Супер. Мини,ако можеш. Пусни едно лично после

Link to comment
Share on other sites

Една идея за ремонт: В сервизите на фирмите, които продават бензинови резачки и други малогабаритни двутактови уреди, може някой стар механик да ти измисли нещо. Ако цилиндърът е блокирал, ще се наложи по-сериозна интервенция. Ако не ти се съобщава от кой град си, влез в сайта на щил, там има търсачка за дилъри и сервизи.

Link to comment
Share on other sites

Двигателчето е Рига,от съвецката направа.На младини бях направил подобна еквилибристика с рамка от сгъваемо колело-Балкан.

Проблема на тези двигатели е охлаждането.Двигателите са два вида-35 и 49 кобикови.По-малките са за веломотори и се продаваха само двигатели,а по-големите си ги слагаха на тяхна си измишльотина,пак Рига,някакъв хибрит между велосипед и мотопед.

На моето бях вързал на динамото едно вентилаторче,да го охлажда,ама познай на къде духа топлия въздух,става пекани таша-и.

Резервни части може да намериш при някой,дето оправя старите руски резачки-Урал и Дружба.Бутала,сегменти са едно към едно.

Ако колегата Sandanski те уреди с цял двигател,то не си заслужава да се заиграваш.

Успех.

Поздрави.

Link to comment
Share on other sites

Двигателчето е Рига,от съвецката направа.На младини бях направил подобна еквилибристика с рамка от сгъваемо колело-Балкан.

Проблема на тези двигатели е охлаждането.Двигателите са два вида-35 и 49 кобикови.По-малките са за веломотори и се продаваха само двигатели,а по-големите си ги слагаха на тяхна си измишльотина,пак Рига,някакъв хибрит между велосипед и мотопед.

На моето бях вързал на динамото едно вентилаторче,да го охлажда,ама познай на къде духа топлия въздух,става пекани таша-и.

Резервни части може да намериш при някой,дето оправя старите руски резачки-Урал и Дружба.Бутала,сегменти са едно към едно.

Ако колегата Sandanski те уреди с цял двигател,то не си заслужава да се заиграваш.

Успех.

Поздрави.

Новия двигател ми се размина,купили са го...язък.

Буталото се движи в цилиндъра. Предполагам нещо друго е спекло..някой лагер може би. Обещаха ми ремонт в един частен гараж другата седмица,но обещаното не е като даденото. Ще видим..

Link to comment
Share on other sites

Дано да не е игления лагер на биелата,щото там е по-сложно.Трябва нагряване и избиване и след смяната на лагера,пак по същия начин,ама трябва да се внимава за съосието на двете части на коляновия вал.Ако са лагерите на вала,ремонта е лесен.

Успех.

Поздрави.

Link to comment
Share on other sites

Дано да не е игления лагер на биелата,щото там е по-сложно.Трябва нагряване и избиване и след смяната на лагера,пак по същия начин,ама трябва да се внимава за съосието на двете части на коляновия вал.Ако са лагерите на вала,ремонта е лесен.

Успех.

Поздрави.

Идея нямaм. Имaм един резервен нерaботещ двигaтел зa чaсти. Обещaхa ми иднaтa седмицa ,aко се нaмери подходящa здрaвa чaст в другия двигaтел дa го опрaвят. В противен случaй колелото ще се върне тaм от където излезе-в скрaпa.
Link to comment
Share on other sites

Новия двигател ми се размина,купили са го...язък.

Буталото се движи в цилиндъра. Предполагам нещо друго е спекло..някой лагер може би. Обещаха ми ремонт в един частен гараж другата седмица,но обещаното не е като даденото. Ще видим..

Маслото за бензина предназначено за моторни триони нестава за моторетки , затова е стегнало. Вземи си двутактово масло слагаи по 40мл. на 1 литър бензин и няма да има проблеми.

Без да разглобяваш нищо пробваи така - успех.

Link to comment
Share on other sites

Маслото за бензина предназначено за моторни триони нестава за моторетки , затова е стегнало. Вземи си двутактово масло слагаи по 40мл. на 1 литър бензин и няма да има проблеми.

Без да разглобяваш нищо пробваи така - успех.

Не се получава. Вала се движи с много усилия и то само,като напъна зъбите на зъбните колела на предавката с отверка,използвайки принципа на лоста. Има някой забил лагер,защото все пак буталото се движи. Напръсках буталото с балистол,но и това не помага. При опит за подкарам колелото съединителя буксува и вала не мърда.

Не знаех,че червеното двутактово масло за моторни резачки не е подходящо,но едва ли това ми е повредило двигателя. В магазина ми го препоръчаха,защото било бездимно и за високо оборотни двутактови машини.

Абе...то и аз не се доверявам на лъскави опаковки и много хвалене нито на патрони,нито на масла,но тоя път ме излъгаха..

Карал съм разни ижета навремето и мешах бензина 50 гр на литър масло и си вървяха без да цапат свещи...

Как му се вързах на тоя в магазина за тоя боклук на щил не знам :D

Link to comment
Share on other sites

Не се получава. Вала се движи с много усилия и то само,като напъна зъбите на зъбните колела на предавката с отверка,използвайки принципа на лоста. Има някой забил лагер,защото все пак буталото се движи. Напръсках буталото с балистол,но и това не помага. При опит за подкарам колелото съединителя буксува и вала не мърда.

Не знаех,че червеното двутактово масло за моторни резачки не е подходящо,но едва ли това ми е повредило двигателя. В магазина ми го препоръчаха,защото било бездимно и за високо оборотни двутактови машини.

Абе...то и аз не се доверявам на лъскави опаковки и много хвалене нито на патрони,нито на масла,но тоя път ме излъгаха..

Карал съм разни ижета навремето и мешах бензина 50 гр на литър масло и си вървяха без да цапат свещи...

Как му се вързах на тоя в магазина за тоя боклук на щил не знам :D

Маслото на щил е много хубаво!От 1992г.,откакто имам резачка-щил,всичките други двутактови машини,които имам ги експлоатирам само с такова масло и дерт нямям.Имам моторна пръскачка-олео мак,помпа за поливане-хускварна,мотопед-пиаджо,всички двутактови и им слагам по 20мл.от маслото на литър бензин.Скоро свалях главата на пиаджото,че се прецака декомпресора.Вътре цилиндъра е супер,по челото на буталото няма никакъв нагар.Когато зазимявам помпата и пръскачката,свалям свеща и слагам по няколко грама от маслото в цилиндъра и развъртам няколко оборота.Щом на следващата година челото на буталото е омазнено,значи маслото не ветрее.

Маслото на щил има свойството да бута нагар.Може да е станала някаква друга беля,но маслото съм сигурен не е виновно.

Поздрави.

Link to comment
Share on other sites

Маслото за бензина предназначено за моторни триони нестава за моторетки , затова е стегнало. Вземи си двутактово масло слагаи по 40мл. на 1 литър бензин и няма да има проблеми.

Без да разглобяваш нищо пробваи така - успех.

Най-отговорно твърдя, че двутактовото масло, предназначено за бензинови резачки, става идеално за всички видове двутактови двигатели, карани у нас. Може евентуално да се варира с пропорцията на смесване, нищо друго. При резачките оборотите достигат 10-11000/мин. Маслото се смесва в съотношение 1:50 (една част масло, 50 части бензин.) Горе колегата е дал пример: 20 г. Масло за 1 л. Бензин.

За моторетката, непретендираща за прецизна немска изработка, може да се добави малко повече масълце, да речем, 25 г./л.

Link to comment
Share on other sites

Маслото за бензина предназначено за моторни триони нестава за моторетки , затова е стегнало. Вземи си двутактово масло слагаи по 40мл. на 1 литър бензин и няма да има проблеми.

Без да разглобяваш нищо пробваи така - успех.

В интерес на истината чух подобно нещо и от онзи,на който оставих за ремонт "нещото".

Каза,че този двигател много добре се чувства с обикновеното двутактово масло,заради ниските си обороти.Недостатък е,че дими много и запушва ауспуха. Другото не ,че не става,но трябва да се завиши дозата и поради цената му не било съвсем рентабилно.

Като намери време да го разглоби ще стане ясно защо двигателя е спекъл.

Ако някой има подобни машини в къщи или някакви самоделни нека ги сподели в темата ми :)

Link to comment
Share on other sites

В интерес на истината чух подобно нещо и от онзи,на който оставих за ремонт "нещото".
Каза,че този двигател много добре се чувства с обикновеното двутактово масло,заради ниските си обороти.Недостатък е,че дими много и запушва ауспуха. Другото не ,че не става,но трябва да се завиши дозата и поради цената му не било съвсем рентабилно.

Резачките работят с обикновено двутактово масло, то друго двутактово няма. Разбира се, че има различни качества. Би трябвало по-високата цена да отговаря на по-високо качество.

Когато се предозира маслото в сместа, ВИНАГИ започва да дими. маслото в двутактоват смес не е предназначено да гори, а да смазва буталото в цилиндъра. Над определено съотношение, излишното масло изгаря и не само пуши, а образува нагар по стените на цилиндъра и буталото. Колкото е по-некачествено, толкова повече нагар образува.

Link to comment
Share on other sites

Резачките работят с обикновено двутактово масло, то друго двутактово няма. Разбира се, че има различни качества. Би трябвало по-високата цена да отговаря на по-високо качество.

Когато се предозира маслото в сместа, ВИНАГИ започва да дими. маслото в двутактоват смес не е предназначено да гори, а да смазва буталото в цилиндъра. Над определено съотношение, излишното масло изгаря и не само пуши, а образува нагар по стените на цилиндъра и буталото. Колкото е по-некачествено, толкова повече нагар образува.

Маслото смазва не само буталото,а и лагерната група в коляно мотовилковия механизъм.Когато се слага по много масло(да не говоря и двигателно) се получава повече нагар,който има свойството да "запича"сегменти и лагери.А когато се откърти някое по-голямо парче,ако не се полепи по главата,минава между цилиндъра и буталото и ги надира.Затова хората си правят схема за смесване на масло-бензин,в зависимост от качеството на маслото.

Не съм виждал някой да предлага схема по-малка от 1:50.Маслото Щил има точно тази схема.

Бате Жоре, това не го пиша за теб,просто допълвам поста ти,според вижданията ми по въпроса.

Поздрави. :drinks:

Link to comment
Share on other sites

...1:20 е съотношението...литър бензин-20мл. масло!!!

1мл мaсло зa 50 мл бензин прaви точно 20 мл мaсло нa литър бензин ,тоест точно кaкто е кaзaл колегaтa. Нa опaковкaтa го пише същото,тоест 1:50
Link to comment
Share on other sites

Нещото го опрaвихa. Някъв болт се рaзвил и блокирaл двигaтеля,тоест проблемa бил дребен. Слжили и три липсвaщи коркчетa от съединителя. Кaрaх го двa чaсa и пaк проблем. Рaзвивa се гaйкaтa нa зъбното колело нa веригaтa. Резбaтa мисля е изтървaлa. Кaто нaмеря време ще извaдя чaсти от другия двигaтел и ще опитaм дa се спрaвя сaм.....

Основния проблем при мен е,че не рaзполaгaм с електожен,ъглошлaйф,телоподaвaщо или другa сериознa техникa и зa всякa мaнипулaцaя се моля в местните сервизи и нaли се сещaте,че нa никой не му се зaнимaвa с моя трошляк,зaщото не може и пaри дa изкaрaт от мен,но......

Ще го опрaвя товa нещо. Обмислям дa отрежa от рaмaтa преднaтa чaст с вилкaтa и дa зaвaря новa предницa от съвременно колело. Вилкaтa е с луфтове и прогнилa,a преднaтa кaплa спукaнa и кривa и кaрaнето нa 'нещото"си носи голям риск зa здрaвето. Сaмо трябвa дa нaмеря някой строшен велосипед със здрaвa предницa...

Днес бaя го кaрaх,докaто отново се повреди и зaбелязaх,че двигaтеля не зaгрявa и не създaвa проблеми. С другите дреболий ще се спрaвя някaкси във времето. Дaно колегaтa "сaндaнски" нaмери нов двигaтел,че от тоя вече ми писнa....

Голям трошляк е,но все пaк говорим зa.." стaрт от скрaпa"

Edited by nqkoiotnqkade
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.