Jump to content

ловен фенер Convoy C8 с най-добрия далекобоен диод XPL HI за 22 долара


Recommended Posts

Здравейте колеги,
Представям ви един качествен и същевременно достъпен като цена ловен фенер - Convoy C8 с последно последно поколение далекобоен диод модел XPL HI.
Понеже марката няма представителство у нас препоръчително е фенера да бъде закупен от известният магазин на Саймън в www.aliexpress.com.
Ето линк към магазина:
http://www.aliexpres...2651190452.html
Моделът с този диод излезе съвсем наскоро, като разликата с предишния диод е много малка и напрактира не си струва да се купува Convoy C8 с друг диод. Диода е без-куполен което позволява много тънък и ярък сноп светлина. По данни на производителя максималното разстояние на лъча е 450 метра, като реално работното е около 220 -250 метра и зависи от температурата на светлината. Студената светлина е най-далекобойна но има неприятен син отенък. Може би за лов най-удачна е топлата светлина.
Фенера има много качествен огледален рефлектор и перфектно центриран диод което от своя страна обезпечава висока далекобойност на лъча.
Кратки технически данни:
Диод: Cree XP-L HI
Максимални лумени: 1000
Цветова температура: топла, неутрална, студена
Батерия: един брой литиево-йонна размер 18650
Режима на управление Вариант 1: 5%low---30%mid---100%high---SOS---strobe
Режима на управление Вариант 2: 5%low---30%mid---100%high
Режима на управление Вариант 3: 10%low---100% high
Режима на управление Вариант 4: 10%low---100% high--strobe
Тегло: 0.145 kg
Размер (L x W x H): 14.30 x 4.45 x 4.45 cm
Фенера притежава защита от ниско напрежение на батерията, както и защита от обрано поставяне.
Има пружини и в двата края на батерията за омекотяване на удара от отката на оръжието. С цел продължителна стабилизация при най-силния режим е препоръчително използването на качествена високотова батерия. Тялото на фенера побира батерии със и без защита. Отвеждането на топлината от диода е много добро и напрактика може да светите много дълго време в най-силния режим.
Корпуса има безупречно матово анодизирано покритие което много трудно се драска. Стъклото е минерално, закалено с покритие против надраскване. Реално е много трудно да го счупите. Не че е невъзможно, но трябва доста да се постараете.
В заключение мога да кажа че за цената си от 22 долара в онлайн магазина фенера си заслужава и то много. Към него се предлагат и множество аксесоари като дистанционен спусък, монтажи скоби за оръжие, дифузери, филтри и т.н.
Ако нямате опит в пазаруването онлайн може да се обърнете към ваши познати или да проверите в OLX.

1461563790624084.jpg1461563793198379.jpg1461563796130955.jpg1461563798672814.jpg1461563797601524.jpg

Edited by Orlov7
Link to post
Share on other sites

Забравих да дам линк към магазина на Саймън.
Ето го:
http://ru.aliexpress.com/store/330416
Има интересни неща и е много коректен търговец.
За тези от вас който се питат колко би струвал фенера след като пристигне в България, мога да дам седната приблизителна формула:
При сегашния курс на долара умножавате цената в долари по 2 и получавате цената е лева.
Тоест Convoy C8 с диод XPL HI ще ви излезе към 44 лева.

Link to post
Share on other sites

Ако имате познания в областта на електрониката може с елементарни промени да вдигнете параметрите на вашата C8-a.
Ето от тук може да си вземете нов драйвер който да вдигне лумените до 1300 - 1400.
Подмяната не е сложна, но въпреки това препоръчвам човек с опит.
http://www.banggood.com/BLF-X6X5-Driver-ATTiny25V-Based-and-FET7135-Power-Channel-Configuration-p-1051559.html

Link to post
Share on other sites

За постигането на високи показатели с фенера важен момент са батериите.
По-долу са дадени някой препоръки при работа с литиево-йонни акумулатори.
Както знаете, при силно повишаване температурата, батерията може да се взриви, а ако е поставена в устройство, то тя се превръща в потенциална граната.
Затова за литиево-йонните батерии:
- не се допуска късо съединение особено за високо токовите акумулатори;
- не се хвърлят в огън;
- не се оставят лятото в автомобил;
- не се оставят без наблюдение в зарядни устройства или фенери за които не сте сигурни в качеството им;
- не трябва да бъдат разпробивани или удряни с остър предмет;
- не бива да бъдат мокрени или оставяни на влажно място;
Използваенето на некачествени или стари батерии с високо вътрешно съпротивление при фенери които дърпат голям ток води до силно повишаване на температурата, което също е много опасно.
Независимо дали се ползват или не, батериите стареят и излишното запасяване без нужда е безсмислено.
От моя опит до сега мога да препоръчам следните батерии:
Със защита:
KeepPower KP-18650-3100-PCM
https://batteryservi...80%D0%B8%D1%8F/
Без защита:
Батерия Efest 18650 IMR 3000mAh 35A 3.7V Purple
http://www.gigadrink...-7v-purple.html
Keeppower IMR18650-3200
https://batteryservi...-imr18650-3200/
Батериите без защита може да бъдат изстисквани до максимум и съотвено дават по-голяма автономия. Трябва да се внимава обаче да не бъдат изчерпани докрай, защото възстановяването им е доста трудно, а понякога невъзможно. Също така нямат защита при късо съединение, както и защита от презареждане при некачествени зарядни у-ва.
Ето и едно кратко сравнение между ICR и IMR батериите:
LiCoO2 или ICR (Ion-Cobalt-Rechargeable). Висок капацитет, по-високо вътрешно съпротивление, по-висока температура на изпусканите газове при неправилна употреба (включително претоварване), възможност за запалване на изпуснатите газове.
LiMn2O4 или IMR (Ion-Manganese-Rechargeable). По-малък капацитет, по-ниско вътрешно съпротивление, по-ниска температура и налягане на изпусканите газове при неправилна употреба. Запалване е малко вероятно.

Edited by Orlov7
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Да добавя и мойте впечатления.

Мина вече година откакто ползвам Convoy C8.

За този период е ползан много и не е мръднал. Оказа се изключително надежден.

Поръчал съм от магазина на Саймън резервно стълко и калъф за колан.

За цената си от 19$ предлага много повече от това което плащаш.

Като количество режими и КПД на драйвера не може да се мери със скъпите фенери, но който има желание и опит може да си поръча друг драйвер. Хубавото на Конвойте е че са лесни за мод. Друго тяхно предимство е избора при поръчка на цветовата температура на диода: жълта топла светлина за максимално проникване при замърсен въздух и при мъгла, неутрално за качествено осветяване и студено за далекобойност.

20160618_155506.jpg

20160618_155403.jpg

Link to post
Share on other sites
Малко техническа информация за драйвера на фенера.


Различните модели на Convoy ползват различен тип драйвер.

Най-общо казано драйверите при фенерите в зависимост от регулирането (стабилизирането) на тока и напрежението към диода се делят на следните типове:


Повишаващ драйвер.

Имаме в случая когато напрежението на батерията (батериите) е по-ниско от това което трябва да се подаде към диода. Типичен пример: диод XML-2 и две батерии размер АА. В този случай тока който драйвера дърпа от батерията е по-голям от този който подава върху диода. За сметка на това напрежението върху диода е по-високо от това което осигуряват батериите. При условие че алкалните и Ni-Mh батерии не могат да осигурят голям ток за дълго време е обяснимо защо фенери с диод XML-2 и 2 X AA не могат да осигурят повече от 500 лумена в турбо режим и 300 - 350 лумена висок режим. Принцино от техническа гледна повишаващ (BOOST) драйвер ( DC - DC конвертор ) се реализира най-трудно и съответно загуите са по-големи. Този тип драйвери при ниски режими на светене могат да разредят батерията до много ниски нива което за АА формата не е проблем, но при литиево йонните батерии може да се окаже фатално. Такъв тип драйвери са фенерите с една батерия 18650 или 26650 и високоволтов диод от серията XHP50 и XHP70.


Линеен стабилизатор.

При него тока който се дърпа от батерията е съвсем малко по-голям с този който се подава върху диода. Това което прави стабилизатора е да изгори разликата в напрежението необходимо за работата на диода и напрежението подавано от батерията. Когато двете напрежения се изравнят линейния стабилизатор се държи като директ драйв. Характерно за тези стабилизатори е че КПД е различно в зависимост от разликата между двете напрежения и е най-виско (99%) когат двете напрежения са почти еднакви. При една литиево йонна батерия и диод XML-2 диод средното КПД е от порядъка на 85% което е повече от задоволително. Масово се използват и са най-ефективни при захранване от оловно киселинен акумулатор с голям капацитет. Възможна е и употребата му при 3 x AA батерии където при максимален режим може да се постигне над 700 лумена в продължение на 1 час. По-старите версии на Convoy X3 са с такъв драйвер.


Понижаващ драйвер.

При него напрежението на батерията е по-виско от това върху диода. Пример: 2x18650 батерии и диод XML-2. В най-вискокия режим (1000 лумена) тока който се черпи от батериите е 2А, а тока който драйвера подава към диода е 2,8А. Продължителността на работа (стабилизацията) при напълно зареднеи батерии е над 2 часа. Този тип драйвери са най-виско ефективни и лесни за реализация.


Най-често при фенерите с цел широк диапазон на напрежението от батериите се ползва комбинация от повишаващ и понижаващ драйвер.

Типичен пример е драйвера LD29 използван в някой от моделите на Конвой.


При Convoy C8 драйвера е линеен стабилизатор модел 7135. Използавни са 8 такива стабилизатора свързани паралелно. Всеки стабилизатор отдава 0,35А ток, при 8 такива тока е 2,8А. Важно е да се уточни че всички стабилизатори са свързани заедно и при стартирането на фенера се включват и 8-те. Щеше да е добре ако стбилизаторите да можеха да се включват отделно и така да се рализират ниските режими, но понеже комутацията с електронни компоненти на токове с такъв порядък изискват мощни транзистори за които просто няма място, то при този тип фенери това е невъзможно. Ниските режими на Convoy C8 са реализирани с високочестотна ШИМ (PWM) на тока към диода която не се усеща от човешкото око.

Характерно за Convoy C8, както и за всични Convoy e че нямат намаляване на силата на светене при максимален режим.

Моя тоест показава че след 15 минути работа темепратурата на тялото на фенера е над 60 градуса. Тъй-като една 18650 батерия реално не е може да подаде голям ток за неораничено време, реално няма опасност диода или електрониката да изгорят. Принципно 7135 има вградена температурна защита и при 110 градуса изключва.

Подробна информациа за линейния токов стабилизатор използаван в някой от моделите на Convoy може да видите тук:



Ето и графиката на КПД на драйвера в зависимост от напрежението на батерията:

Qlite%20Rev.A%207135x8%20HL.png


Тук може да видите зависимостта на силата на светене в лумени от тока през диод XML-2

768177d1359929933-amc7135-handling-6-6v-


Надявам се инфорамцията да ви е от полза.

Ще се радвам тези от вас които са запознати с материята да обогатят темата.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ако имате вече закупен фабрично произведен фенер Convoy C8 и искате да увеличите неговата далекобойност може да го дадете за модификациа на Митко Петров.

Ето тук има негова тема:

http://www.***/index.php?/topic/4606-%D1%82%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%BD%D0%B0-%D1%84%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B8-%D0%BE%D1%82-dpetrof/page-25#entry139686

Мофификацията добавя следните подобрения:

- нов неутрален диод за по-добра пробивност на лъча при запрашен въздух, пари и мъгла. Стария диод беше студен и имаше неприятен син оттенък.

- по-голяма дължина на лъча заради по-малките физически размери на диода който разбира се е сетнат на режими над стандартните (overdrive);

- наличие на 3 минутен step down при максималния режим (много полезно ако забравиш фенера включен в най-силния режим);

- повече от 3 режима на светене ( между 4 и 7, като дискотечните ще бъдат премахнати);

- ново антирефлексно стъкло за по-висока пропускливост на светлината и добавяне на зелен оттенък за да няма неприятни отблясъци от осветената растителност;

- по-високо КПД на драйвера (над 0.9);

Цената модификацията е около 50 лева.

Edited by Orlov7
Link to post
Share on other sites
Ето резултата след намесата на г-н Петров:

20160711_221522.jpg

Според негови данни Convoy C8 дава 160к кандели или 800 метра лъч (по ANSI).

Това е абсолютно идентично с параметрите на фабричен Olight M2UX, който обаче има: по-голяма глава (6см спрямо 4,5см), 2 до 2,5 по висока цена и излъчва карайно неподходяща за лов светлина.

Не съм правил сравнение с Olight M2UX, но който се интересува може да погледне тук:


Направих сравнение обаче с мойте далекобойни фенери.

От ляво на дясно: Nitecore MT40GT, Convoy C8 с мод, Nitecore MH27.

При тест на открито моднатият от г-н Петров Convoy C8 отвя Nitecore MT40GT. Резултата беше очакван с оглед на това че MT40GT има по-спецификация 618 метра.

Въпреки това Nitecore MT40GT има следните предимиства: работи по-дълго време и има добра стабилизация на максималния режим. Причината са наличието на 2 батерии 18650.

В заключение мога да кажа че съм изключително доволен от постигнатите резултати.

Ето и параметрите след модификацията:

Сила на светене - 1200 лумена;

Дължина на лъча: 800 метра;

Интезитет: 160 000 кандела;

Режими: 4 (програмируеми);

Степ даун след 1 миниута (програмируем);

Неутрална към топла светлина на диода;

Антирефлексно стъкло;

Токов байпас на пружините;

Нов двуканален драйвер с MOSFET и линеен регулатор 7135;

Edited by Orlov7
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Колега малко извъп темата но към кого да се обърна за филтри към фенерите примерно зелен,някой предлага ли такива.

Link to post
Share on other sites

Колега малко извъп темата но към кого да се обърна за филтри към фенерите примерно зелен,някой предлага ли такива.

Зависи от фенера.

Може да провериш в Батери сервиз тук

https://batteryservice.bg/

или при Д.Петров в другия ловен форум и OLX.bg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.